تحلیل روز/

چه کسی می خواهد ایران را در سوریه شکست دهد؟

چه کسی می خواهد ایران را در سوریه شکست دهد؟
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 09:03

بار دیگر صحبت هایی از حضور  نظامی ایران در سوریه و عزم آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان عربی آنها بر پایان این حضور یا کاستن از آن و یا حتی دور کردن ایران از مرزهای جنوبی سوریه در محافل رسانه ای مطرح شده است و این در حالی است که روسیه به دلیل روابطش با تمامی طرف های فوق الذکر و همچنین حضور نظامی قوی خود در سوریه نقش میانجی را ایفا می کند. اما دلیل این همه نگرانی از حضور نظامی ایران در سوریه چیست و چه کسی سعی در ضربه زدن به آن را به هر بهانه ای را دارد؟!

العالم - سوریه 

یقینا کسانی که روزی بر سر ارسال گسترده اسلحه و بسیج همگانی حتی گروههای تروریستی برای ساقط کردن دولت سوریه متحد شده بودند حتی فکر آن را هم نمی کردند که بعد از گذشت چند سال تحولات سوریه به جایی که امروز رسیده است برسد بلکه آنها این روزها در کابوسی به سر می برند که هرگز در مخیله آنها خطور نمی کرد چرا که ارتش سوریه با عزم جدی و شجاعت خود با پشتیبانی ایران و بعد روسیه توانست اغلب مناطق سوریه را از اشغال مسلحین و تروریست ها آزاد کند و به مرزهای جنوبی با فلسطین اشغالی رسیده و الان خود را برای نبردهای شمال و شمال شرقی برای بازپس‌گیری  مابقی خاک اشغال شده سوریه آماده می کند.

این پیروزی ها و این قدرت مازاد و اداره صحیح نبرد و هوشمندی اتحاد با سایر کشورها رژیم صهیونیستی را در حالتی از ترس و هشدار از فعال شدن محور مقاومت بعد از مقابله سنگین با توطئه جهانی و همچنین گروهای تروریستی بی رحم که با پیروزی مطلق همراه با کسب تجارب جنگی بالا حاصل شده است که باعث می شود محور مقاومت در هر ماجراجویی نظامی یا امنیتی دشمنان، چه نزدیک مرزهایش باشد یا دور، دست بالا را داشته باشد.

بعد از تمامی این پیروزی ها رسانه های دشمن جریان مقاومت تسلط ارتش سوریه بر تمامی مرزهای جنوبی را در راستای " حمایت از مرزهای شمالی رژیم صهیونیستی" می دانند. این در حالی است که این رسانه ها درخواست های مکرر رژیم صهیونیستی را مبنی بر دور شدن حضور نظامی ایران در مرزهای جنوبی یا کاستن یا حتی پایان دادن به آن را دلیلی بر آن می داند و برای اثبات ادعای خود از متوسل شدن به هر نوع دروغ پراکنی و شایعات دریغ نمی کنند تا شاید بتوانند  از شکست سنگین و بر باد رفتن محاسبات آن ها در سوریه بکاهند.

اگر این رسانه ها تسلط ارتش سوریه بر مرزهای جنوبی آن هم بعد از نبردی طاقت فرسا با تروریست ها و همچنین وجود خط قرمزهای متعدد آمریکایی ها را درک نمی کنند، نگرانی عمیق رژیم صهیونیستی از این پیروزی ها که از زبان وزیر خارجه این رژیم بیان شد را می توان دلیلی بر کذب بودن رسانه هایی دانست که همچنان در بادکنکی سوراخ می دمد تا شاید بتواند بر نا امیدی پشتیبانان خود و تاکتیک های شکست خورده آنها نه تنها در سوریه بلکه در بیشتر جبهات علی رغم وجود فراوان و حمایت سیاسی غرب سرپوش بگذارد.

اما در خصوص فاصله نیروهای ایرانی از مرز باید گفت که رسیدن ارتش سوریه به تمامی مرزهای خود و پیروزی بر گروهای مسلح و تروریست ها و تقویت جبهه مقاومت در برابر دشمنان هدف نهایی ایرانی ها در تقدیم مشاوره های نظامی بوده است و این مشاوره های نظامی ایران همچنان ادامه خواهد داشت و هیچ کسی جز تهران و دمشق در خصوص آن تصمیم نخواهد گرفت.

شراکت استراتژیک ایران و سوریه نتیجه تروریسم مسلح بعد از سال 2011 نیست بلکه به سالهای بسیار دوری باز می گردد چرا که سوریه در جنگ تحمیلی صدام حسین که توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس و غربی به صورت مالی و اطلاعاتی و تسلیحاتی حمایت می شد، پشتیبان و یاور ایران بود. ایران و سوریه با یکدیگر لبنان را ضد جنگ های رژیم صهیونیستی حمایت کردند. همچنین ایران در برابر هجمه کشورهای زورگو و متجاوز در کنار سوریه ایستاد و خواهد ایستاد.

تمام آن  چیزی که دشمنان از رسانه هایشان گرفته تا ادعاهایشان می خواهند کم کردن از حجم پیروزی بزرگ محور مقاومت در سوریه و سرپوش گذاشتن بر شکستی فضاحت بار است که آنها بعد از ارسال اموال و سلاح و بعد از ریختن خون مردم سوریه و نابودی زیرساخت های آن متحمل شده اند از این رو به دنبال کوچکترین اتفاقی هستند تا بتوانند آن را به عنوان شکست محور مقاومت جلوه دهند تا شاید بتواند از درد آنها بکاهد و در همین راستا بی وقفه بر طبل دور کردن نیروهای ایرانی از مرزهای جنوبی می کوبند و ادعا می کنند که بازگشت ارتش سوریه برای حمایت رژیم صهیونیستی است و در همان لحظه از اتحاد با این رژیم و برقراری روابط با این رژیم ابایی ندارند و برای معامله ای که هدف آن نابودی آرمان فلسطین است تلاش می کنند و اموال خود را برای تشکیل ناتو عربی که ممکن است رژیم اشغالگر جزئی از آن باشد خرج می کنند.

واقعا مرز قباحت و رسوایی آن تا کجا رفته است؟! با وجود این ها باز هم از شکست ها و خیانت های خود درس نمی گیرند و خجالت نمی کشند ..

احمد المقدادي

پربیننده ترین خبرها