از بیم درگیری حامیان و مخالفان ترامپ؛

اعلام وضع اضطراری در «شارلوتسویل» ایالت ویرجینیا

اعلام وضع اضطراری در «شارلوتسویل» ایالت ویرجینیا
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 16:55

فرماندار ایالت «ویرجینیا» آمریکا در آستانه یکسالگی حمله مرگبار «سفیدبرتر پندار»‌ها به شهر «شارلوتسویل» وضعیت اضطراری اعلام کرد.

العالم-آمریکا

مقام‌های آمریکایی برای مقابله با تکرار حوادث سال گذشته در شهر «شارلوتسویل» ایالت «ویرجینیا» که در آن بر اثر درگیری‌ میان نژادپرستان و مخالفان آنها ۲۱ نفر کشته و زخمی شدند، در این شهر به مدت سه روز وضعیت اضطراری اعلام کردند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «رالف نوردام» فرماندار دموکرات ایالت ویرجینیا همچنین اعلام کرد که به مناسبت گرامیداشت قربانیان و مجروحان این درگیری‌ها، برنامه‌های ویژه‌ای در این سه روز برگزار خواهد شد. 

قرار است در روزهای وضعیت اضطراری در شارلوتسویل، ایست‌های بازرسی در ورودی‌های شهر ایجاد و همچنین ورود برخی سلاح‌ها و زنجیرها به شهر ممنوع شود.

در جریان حوادث سال گذشته که با شرکت گروه‌های نئونازی، سفیدبرتر پندارها، ملی‌گرایان افراطی و حامیان «دونالد ترامپ» برگزار شد، شعارهای تندی در حمایت از برتری آمریکا، نژاد سفید و علیه مهاجران داده شد.

در جریان این تجمع بود که یک خودرو شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان در «شارلوتسویل» را زیر گرفت و یک نفر را کشت. مقام‌های شارلوتسویل و رسانه‌ها در آن زمان ترامپ و «سیاست‌های نژادپرستانه» او را عامل این حادثه معرفی کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها