درخواست ارتش سوریه از ساکنان شهرک «تفتناز» ادلب برای پذیرش آشتی ملی

درخواست ارتش سوریه از ساکنان شهرک «تفتناز» ادلب برای پذیرش آشتی ملی
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 16:56

بالگردهای ارتش با پرواز بر فراز شهرک «تفتناز» واقع در شمال شرق ادلب و پرتاب برگه، از ساکنان این منطقه خواستند که با ارتش همکاری کنند.

 العالم-سوریه

 این روزها خبرهای مربوط به آغاز احتمالی عملیات نظامی ارتش سوریه در استان ادلب افزایش یافته است.

گروه خبری «الاعلام الحربی» سوریه گزارش داد که بالگردهای ارتش این کشور بر فراز شهرک «تفتناز» برگه‌هایی را پرتاب کرده‌اند. در این برگه‌ها ارتش و نیروهای مسلح سوریه از ساکنان این شهرک که در شمال شرق ادلب واقع شد، خواستند که آشتی ملی را بپذیرند.

همزمان با این مسئله، پایگاه خبری معارض عنب نیز اعلام کرد که جنگنده‌های سوری همچنین برگه‌هایی را بر فراز شهرک‌های فوعه و کفریا در ادلب پرتاب کرده‌اند؛ شهرکهایی که چندی پیش، بعد از اینکه ساکنان این دو شهرک به حلب منتقل شدند، در اشغال تروریست‌ها قرار گرفت.

در یکی از این برگه‌ها که چند تصویر در آن دیده می‌شود و در تفتناز انداخته شده، مقایسه‌ای بین آنچه تروریسم بر سر سوریه آورده و زمانی که خبری از تروریسم نبوده، صورت گرفته است. در این برگه خطاب به شهروندان سوری نوشته شده است: «سرنوشت خانواده، فرزندان و آینده‌ات در گرو تصمیم توست».

در ادامه این برگه همچنین از شهروندان خواسته شده هر چه سریعتر آشتی ملی را بپذیرند تا لبخند را بازگردانند و آینده را تضمین کنند.

در برگه دیگر آمده است: «مردم عزیز ما...تا چه زمانی شما و خانواده‌هایتان در ترس و نگرانی زندگی خواهید کرد؟... تا کی کودکانتان بدون امید و آینده خواهند بود». در ادامه این برگه تأکید شده که «جنگ به پایان خود نزدیک شده است... زمان توقف خونریزی و ویرانی فرا رسیده است».

برگه‌هایی که در فوعه و کفریا پرتاب شده است، با همان محتوای برگه‌هایی است که در تفتناز پرتاب شد. 

ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در این برگه از شهروندان خواست که با ارتش سوریه همکاری کنند و تأکید کرد که همکاری با ارتش «شما را از تسلط افراد مسلح تروریست رها خواهد ساخت و زندگی شما و زندگی خانواده‌تان را حفظ خواهد کرد.

ارتش سوریه در پایان خطاب به شهروندان سوری اعلام کرد: «باید با هم در راستای بازگرداندن امنیث و ثبات و سازندگی مجدد فعالیت کنیم».

طبق گزارش پایگاه خبری عنب بلدی، نزدیک به معارضان، هواپیماهای شناسایی وابسته به ارتش سوریه در ریف شمال غربی ادلب نیز در حال پرواز و گشت‌زنی است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها