انزجار مسیحیان از توهین کنندگان به پیامبر

انزجار مسیحیان از توهین کنندگان به پیامبر
جمعه 24 شهريور 1391 - 14:10

قاهره(العالم)24/6/1391- مدير مركز پژوهشهاي سياسي و راهبردي "حقيقت" در مصر گفت: همه كليساهاي قبطي در مصر و مسيحيان جهان، توهين شماري افراد منزوي در سطوح ديني و اجتماعي به پيامبر اسلام (ص) را محكوم کرده اند.

"اميل امين" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ابتدا گفته شد كه قبطي هاي مهاجر عامل توليد فيلم بوده اند اما سپس مشخص شد "سام بازيلي" كارگردان و توليدكننده يهودي و فردي به نام نقولا نيكلا دست به توليد این فيلم زده اند.    

امين با اشاره به اينكه 120 سازمان قبطي، فيلم را محكوم كردند يادآور شد: رفتار موريس از سوي همه طوايف قبطي و مسيحي در مصر و خارج از كشور محكوم شد لذا نبايد اقدام وي را به همه قبطي هاي مهاجر نسبت داد.

به گفته اين شخصيت مصري، پاپ خوليوس جانشين خليفه گري قبطيهاي ارتدكس، كاردينال آنتونيوس نجيب اسقف كليساي قبطي كاتوليك و همه طوايف مسيحي با صدور بيانيه اين فيلم و سازندگانش را محكوم كردند. 

وي خاطرنشان کرد: لومباردي سخنگوي پاپ بنديكت شانزدهم اين اقدام را نوعي مانع تراشي در مسير صلح دانست و ولاديمير پوتين رييس جمهوري روسيه بر اساس موضع كليساي ارتدكس، فيلم را محكوم كرد.

امين تصريح كرد: يك قبطي مقيم برزيل وعده داده به منظور نشان دادن واقعيت اسلام و مسلمين به جهانيان، فيلمي را به حساب شخصي خود توليد خواهد كرد تا پاسخي به اين فيلم توهین آمیز باشد.  

MKH-13-23:43



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها