ولید المعلم: سوریه همچنان به مبارزه با تروریسم همزمان با پایبندی خود به راه حل سیاسی ادامه خواهد داد

ولید المعلم: سوریه همچنان به مبارزه با تروریسم همزمان با پایبندی خود به راه حل سیاسی ادامه خواهد داد
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 17:54

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه امروز پنجشنبه با "یان هاماچک" وزیر خارجه جمهوری چک و هیأت همراهش دیدار کرد.

العالم - سوریه 

المعلم در دیدار با همتای اروپایی خود به تشریح آخرین تحولات سوریه و پیروزهای پیاپی ارتش در مبارزه با گروه های تروریستی و حامیان آنها پرداخت و گفت: سوریه به مبارزۀ خود با گروه های تکفیری تروریستی برای سرکوب کامل آنها ادامه خواهد داد و همزمان از هر راه حلی سیاسی و مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران خود حمایت خواهد کرد راه حلی که مبتنی بر حفظ حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی، وحدت ملی، مذاکرات سوری – سوری و بدون مداخلۀ خارجی باشد.    

المعلم همچنین اعلام کرد که دولت سوریه از هیچ تلاشی برای بازگشت داوطلبانۀ آوارگان و پناهجویان به مناطق خود و تأمین زندگی شرافتمندانه برای آنها دریغ نخواهد کرد زیرا ارتش توانسته است که مناطق آنان را از اشغال تروریست ها آزاد کند.  

المعلم اعلام کرد که جامعه جهانی و سازمان های بین المللی باید به دولت سوریه در تأمین نیازهای اولیه ملت سوریه خصوصاً آوارگان و پناهجویانی که به مناطق خود برمی گردند، کمک کنند زیرا تحریم های اقتصادی یکجانبه و غیرانسانی غرب خصوصاً اتحادیه اروپا  آسیب های فراوانی به ملت زده است.

هاماچک هم گفت که دولت متبوعش سفارت خود را در دمشق باز نگه داشته است تا به همکاری های خود با سوریه ادامه دهد و از نزدیک از واقعیت های این کشور مطلع باشد و همچنان خواهان گسترش روابط دوجانبه و دیرینه است.

هاماچک افزود : جمهوری چک کمک های بشردوستانه در اختیار ملت سوریه گذاشته است و همچنان به کمک های خود ادامه خواهد داد و ملت چک در کنار ملت سوریه خواهد ایستاد.  

پربیننده ترین خبرها