گروه ها و شخصیت های  عراقی تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران را محکوم کردند

 گروه ها و شخصیت های  عراقی تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران را محکوم کردند
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 20:05

احزاب، گروه ها و شخصیت های مختلف در عراق ضمن محکوم کردن تحریم های آمریکا علیه ایران، حمایت خود را از این کشور در مقابل تحریم های آمریکا اعلام کردند و این تحریم ها را ظالمانه دانستند و حمایت های ایران از عراق در مقابله با تروریست های داعش را یادآور شدند. 

العالم-عراق

گروه ها و احزاب سیاسی و جنبش های ملی و اسلامی در عراق تحریم های آمریکا علیه ایران را محکوم کردند. وزارت امور خارجه عراق و فؤاد معصوم رئیس جمهور این کشور نیز موضع مشابهی اتخاذ کردند. 

گروه های عراقی تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض ارزش ها و عرف های انسانی دانستند و مواضع ایران در حمایت از عراق و ملت این کشور را یادآور شدند. 

در این گزارش آمده است: همه گروه ها و احزاب سیاسی و جنبش های ملی و اسلامی مختلف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم کردند که در میان این موضعیگری ها، مواضع وزارت امورخارجه عراق و فؤاد معصوم رئیس جمهور این کشور بیش از همه به چشم می خورد. وزارت امور خارجه مخالفت این کشور را با محاصره هر کشوری محکوم کرد.

از سوی دیگر جماعت علمای عراق نیز تحریم های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و این تحریم ها را ظالمانه و توجیه ناپذیر دانست. شیخ خالد الملا رئیس این جماعت این تحریم ها را مجازات دسته جمعی علیه یک ملت کامل دانست و تاکید کرد ایران در حمایت از ملت عراق پیشتاز بوده است. 

در ادامه گزارش آمده است: سازمان بدر به ریاست هادی العامری نیز حمایت این سازمان را از ملت و دولت ایران اعلام کرد و حمایت های ایران از ملت عراق در سختی ها را یادآوری کرد. گردان های حزب الله نیز اعلام کرد تحریم های ظالمانه و غیرقانونی دولت آمریکا علیه ملت ایران نشان دهنده میزان سیطره لابی صهیونیستی و اموال سعودی بر تصمیم گیری های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران است.

گزارشگر ادامه داد: گروه عصائب اهل الحق به ریاست شیخ قیس الخزعلی نیز تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض عرف ها و ارزش های انسانی و قانونی دانست. گردان های خراسانی هم از دولت عراق خواست موضعگیری های شجاعانه ایران را در حمایت از عراق در مقابله با گروه تروریستی داعش فراموش نکند. حسن سالم رئیس فراکسیون سابقون در پارلمان سابق و عضو ائتلاف فتح از دولت عراق خواست در قبال ایران که به عراق کمک های زیادی کرده است قدرشناس باشد. 

در ادامه گزارش آمده است: نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق نیز مخالفت خود را با تحریم های آمریکا اعلام کرد و افزود سیاست تحریم غیرقانونی است و اقدامی انتقامجویانه و خلاف قوانین بین المللی به شمار می رود. در همین حال فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق نیز اعلام کرد شرایط عراق و ماهیت روابط آن با ایران و منافع مشترک بین دو کشور باعث می شود پایبندی این کشور به تحریم های آمریکا علیه ایران دشوار باشد. 

پربیننده ترین خبرها