نتایج انتخابات پارلمانی عراق تقریبا بدون تغییر ماند

نتایج انتخابات پارلمانی عراق تقریبا بدون تغییر ماند
جمعه 19 مرداد 1397 - 02:33

نتایج بازشماری دستی آراء انتخابات پارلمانی عراق که دقایقی پیش اعلام شد، نشان می دهد تغییر معناداری در نتایج اعلام شده بوجود نیامده است.

العالم-عراق

شورای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در اطلاعیه ای نتایج 17 استان عراق را 100 درصد مطابق نتایجی اعلام شده بر اساس شمارش الکترونیکی دانست که چند روز پس از انتخابات 22 اردیبهشت اعلام شده بود.

معنای مطابقت کامل این دو نوع شمارش آن است که تعداد کرسی های احزاب و ائتلاف های انتخاباتی دراین استان ها تغییری نکرده است اما با این حال در چهار استان، هر کدام یک نامزد جایگزین نامزد دیگری از همان لیست انتخاباتی شده است.

در اطلاعیه تنها در استان بغداد با یک درصد تفاوت میان نتیجه شمارش دستی و ماشینی ذکر شده است به این معنا که یک نامزد که پیشتر راهیابی اش به مجلس اعلام شده بود حذف و نامزد دیگری از یک ائتلاف دیگر جایگزین او شده است.

عملیات بازشماری دستی آرا انتخاباتی عراق که از 12 تیرماه در پی اعتراض به نتایج در برخی حوزه ها آغاز شد، دیروز پایان یافت و نتایج نهایی قرار است امروز سه شنبه اعلام شود.

هنوز میزان تفاوت احتمالی این نتایج با نتایج رسمی که چند روز پیش از برگزاری انتخابات از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات اعلام شد مشخص نیست.

براساس نتایج رسمی در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق که با مشارکت 44.5 درصد واجدین شرایط برگزار شد، فهرست های انتخاباتی 'سائرون' (مقتدا صدر) با 54 کرسی، الفتح (هادی العامری) با 47 کرسی، النصر (حیدر العبادی) با 42 کرسی در رتبه اول تا سوم قرار گرفته اند.

دولت قانون (نوری المالکی) با 26 کرسی، دموکرات (مسعود بارزانی) با 24 کرسی، الوطنیه (ایاد علاوی) با 20 کرسی، جریان حکمت (سید عمار حکیم) با 19 کرسی و اتحادیه میهنی (کوسرت رسول جانشین جلال طالبانی) با 18 کرسی در رده های بعدی قرار گرفته اند.

در این دوره از انتخابات 28 فهرست و حزب سیاسی توانستند به پارلمان راه پیدا کنند.

 

پربیننده ترین خبرها