نماینده یونیسف شوکه از کودک کشی ائتلاف سعودی در صعده یمن

نماینده یونیسف شوکه از کودک کشی ائتلاف سعودی در صعده یمن
جمعه 19 مرداد 1397 - 11:43

"مریچل ریلانیو"  نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)  از شوک زدگی خود به هنگام دیدن تصاویر جنایت کشتار دانش آموزان صعده در شمال یمن  سخن گفت.

العالم - يمن

در اقدام جنگنده های متجاوز سعودی به اتوبوس دانش آموزان ضحیان بیش از 125 نفر شهی دو زخمی شدند که بیشترشان کودک بودند.

وی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت : با دیدن تصاویر و فیلم های صعده بسیار اندوهگین شدم و توان بیان احساسات خود را ندارم

وی گفت: چگونه این اتوبوس هدف نظامی قرار گرفت؟ چرا کودکان را کشت؟ آیا گوش های شنوایی وجود ندارد؟

وی افزود: برخی گروه های وابسته به این سازمان درباره شمار قربانیان تحقیق می کنند. نباید کودکان هدف نظامی قرار بگیرند.

"خیرت کابالاری " مدیر منطقه ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل با صدور بیانیه کوتاهی با عنوان " از این به بعد عذری پذیرفته نمی شود " بمباران اتوبوس مدرسه ای در صعده در شمال یمن را که به کشته و زخمی شدن دهها نفر از جمله کودکان زیادی منجر شد را محکوم کرد.

این مسئول بین المللی با اشاره به اطلاعاتی مبنی بر کشته شدن شمار زیادی کودک زیر پانزده ساله ، گفت :آیا جهان برای پایان دادن به کشتار کودکان بی گناه در یمن ،نیاز به کشتار کودکان بیشتری دارد.

گفتنی است روز پنج شنبه بیش از 125 نفر که بیشترشان نیز کودک بودند به دنبال هدف قرار گرفتن اتوبوس دانش آموزان در مرکز بازار استان صعده کشته شدند ائتلاف متجاوز سعودی این کشتار را منطبق با قوانین بشردوستانه دانست.

جنگنده های ائتلاف چندین بار به اتوبوس دانش آموزان در دوره تابستانی حفظ قران کریم هنگام عبور از بازار ضحیان در استان صعده حمله کردند که به شهادت یک نفر و زخمی شدن 77 نفر که بیشترشان کودک بودند،منجر شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها