ناگفته های «عهد التمیمی» از دوران اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی + فیلم

جمعه 19 مرداد 1397 - 16:06

«عهد التمیمی» دختر مبارز فلسطینی در گفتگو با شبکه العالم از دوران اسارت خود در زندان های رژیم صهیونیستی گفت.

العالم - فلسطین اشغالی

دختر بچه فلسطینی که به سمبلی برای مقاومت مردمی تبدیل شد و اشغالگران از مقابله با دستان خالی او هم ناتوان می شوند، او را اسیر می کنند و به زندان می اندازند و  دوره اسارت از این دختر،  انسانی می سازد و صدای آزادی اش در افق ها طنین انداز می شود.

عهد التمیمی دختر مبارز فلسطینی میهمان برنامه "ضیف و حوار" شبکه العالم بود، او در این برنامه از  آنچه که در اسارت مشاهده کرده و تصمیمی که برای آینده دارد می گوید.

"عهد التمیمی" گفت: در 9 سالگی زمانی که در تظاهرات شرکت کردم می ترسیدم و اما وقتی  مشارکت خانواده ام در تظاهرات را دیدم من نیز مانند آنان شرکت کردم.

التمیمی با اشاره به ماجرای سیلی زدن به سرباز اسرائیلی تصریح کرد: سیلی زدن به صورت سرباز اسرائیلی خیلی برایم  سخت بود اما ماجرا این بود که این سرباز پیش از اینکه  ترامپ از مرکزیت قدس برای رژیم صهیوینستی خبر بدهد به کودکی 15 ساله تیراندازی کرد، وضعیت وی بسیار خطرناک بود این مساله باعث شد تا بر صورت وی سیلی بزنم .

وی افزود: سربازان صهیونیستی به من ناسزا می گفتند و رفتار نژادپرستانه با من داشتند، به من اجازه ندادند با خانواده ام خداحافظی کنم اما تلاش می کردم در برابرشان و در بازجویی ها قدرتمند ظاهر شوم.

عهد تمیمی به ماجرای بازجویی هایش توسط رژیم اشغالگر اشاره داشت و گفت: بازجویی اول شخصی بود، روز اول اجازه ندادن من بخوابم و چندین ساعت طول کشید تا سوالت خود را بپرسند؛ برای بیدار شدن من فریاد می زدند همواره هم تهدید می کردند خانواده ام را بازداشت می کنند، آنها زندانیان را شکنجه روحی می دادند، من نیز به سکوت متوسل می شدم، زندان های برای شکنجه زندانیان بسیارتنگ و کوچک بود، بوی دستشویی به مشام می رسید حشرات و جوندگان زیادی برای شکنجه زندانیان وجود داشت و شرایط زندگی بسیار نامناسب  بود.

التمیمی افزود: خانم های زندانی در زندان هاشرون برای پر کردن زمان خود در زندان با خواندن و نوشتن  و خوانندگی می کردند.

او درخصوص سخت تری لحظه ای که در زندان با آن روبرو شد گفت: دشوارترین لحظه زمان بازداشت برادرم و گروهی از خانواده ام و شهادت عزالدین التمیمی پسر عمویم بود.

پربیننده ترین خبرها