استقبال انصارالله از درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره حمله به اتوبوس دانش‌آموزان در یمن

استقبال انصارالله از درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره حمله به اتوبوس دانش‌آموزان در یمن
جمعه 19 مرداد 1397 - 17:01

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از درخواست دبیرکل سازمان ملل برای تحقیق فوری در خصوص بمباران غیر نظامیان در یمن، استقبال کرد.

العالم - یمن

پس از اینکه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار انجام «تحقیقات مستقل و فوری درباره حادثه تیراندازی به اتوبوس دانش آموزان در استان صعده» شد، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توئیتی، از این پیشنهاد استقبال و اعلام کرد که آماده همکاری با تیم خقیقت‌یاب هستیم.

استقبال این مقام بلندپایه یمنی در حالی است که سرهنگ «ترکی المالکی»، سخنگوی این ائتلاف پنجشنبه بعد از حملات جنگنده‌های سعودی به شمال یمن، گفت که این حمله «اقدامی نظامی و مشروع» بوده است.

وی نگفته است که حمله به غیرنظامیان و دانش آموزان در چه صورتی می‌تواند مشروع تلقی شود.

در جریان حمله روز گذشته (پنج‌شنبه) جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بازار شهر «ضحیان» واقع در استان شمالی «صعده» و اتوبوس دانش‌آموزان، 55 نفر شهید و ۷۷ تن دیگر زخمی شدند. 

به نوشته وبسایت روزنامه القدس العربی «هنریتا فور»، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز در واکنش به این حمله، در بیانیه‌ای تصریح کرد: حمله هولناک به اتوبوس نشان دهنده این است که جنگ وحشیانه یمن به بدترین شرایط رسیده است.

در همین حال وزیر بهداشت یمن نیز از ملت‌های عربی خواسته است تا با فشار به دولت‌هایشان از آن‌ها بخواهند تا ائتلاف سعودی را محکوم کنند.

پربیننده ترین خبرها