یمن با موشک بالستیک "بدر 1" پایگاه عربستان را هدف قرار داد

یمن با موشک بالستیک
جمعه 19 مرداد 1397 - 19:17

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک پایگاه نظامی سعودی ها در ظهران استان عسیر (جنوب) را هدف قرار دادند.

العالم ـ یمن

پادگان "الجربه" سعودی ها دقایقی پیش با یک فروند موشک میان برد "بدر 1" هدف قرار گرفته است.
این حمله یک روز بعد از آن انجام می شود که نظامیان سعودی با بمباران یک اتوبوس حامل کودکان در شهر صعده (شمال) یمن ،51 تن را کشتند و ده ها دانش آموز نیز زخمی شدند.

جنایت عربستان بی پاسخ نمی ماند

وزارت دفاع و نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب با انتشار بیانیه ای در واکنش به کشته و زخمی شدن بیش از یکصد نفر در حمله هوایی عربستان به اتوبوس حامل کودکان در استان صعده، اعلام کرده بود که جنایت متجاوزان به یمن بدون پاسخ نخواهد ماند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) وزارت دفاع یمن با انتشار این بیانیه خاطرنشان کرده بود، نیروهای یمنی در جنگ علیه متجاوزان بر اساس اصول و قوانین بین المللی جنگ رفتار می کنند، اما آن ها به صورت هدفمند و عامدانه کودکان، زنان و مردان یمنی را هدف قرار می دهند.

حمله عربستان سعودی به یمن، فقیر ترین کشور عربی، که از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا صورت گرفته، تاکنون به کشته شدن بیش از 14 هزار و 700 یمنی بی گناه و ویرانی این کشور منجر شده است.

به گزارش ایرنا، با وجود هشدارهای فزاینده گروه های مستقل حقوق بشری در مورد ابعاد فاجعه بار جنگ یمن، بسیاری از کشورهای غربی همچنان به حمایت های تسلیحاتی و لجستیکی از ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی ادامه می دهند.
نمونه ای از این حمایت ها، توافق های متعدد نظامی و تسلیحاتی آمریکا با عربستان سعودی و امارات به ارزش ده ها میلیاد دلار در یکسال گذشته است.
جنگ علیه یمن البته موجب شده است ارتش و کمیته های مردمی این کشور به فناوری ساخت موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین دست یابند.

پربیننده ترین خبرها