تأکید مجدد چین بر مخالفت با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

تأکید مجدد چین بر مخالفت با تحریم‌های آمریکا علیه ایران
شنبه 20 مرداد 1397 - 00:30

سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه بار دیگر بر مخالفت این کشور با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تأکید کرد.

العالم-آسیا

وزارت خارجه چین روز جمعه بار دیگر مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعلام کرد.

«لو کانگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سئوالی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «چین همواره معتقد بوده اعمال تحریم‌ها در هر موقعیتی یا تهدید به اعمال آنها نمی‌تواند مناقشات را حل کند. تنها گفت‌وگو و مذاکره می‌تواند مشکلات را حل کند

وی همچنین تأکید کرد که پکن همواره مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه آمریکا اعلام کرده است.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی رو به رو شده و اتحادیه اروپا، انگلیس، آلمان، فرانسه، عراق، سوریه و ... علیه آن موضع‌گیری کرده‌اند.

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

پربیننده ترین خبرها