سناتور آمریکای مطرح کرد؛

واشنگتن همدست ائتلاف سعودی در جنایت اخیر یمن است/ زد و بند عربستان با القاعده در یمن

واشنگتن همدست ائتلاف سعودی در جنایت اخیر یمن است/ زد و بند عربستان با القاعده در یمن
شنبه 20 مرداد 1397 - 08:51

"برنی ساندرز" سناتور دموکرات و مخالف جنگ اعلام کرد که آمریکا در کشتار اخیر کودکان یمنی همدست عربستان سعودی و متحدانش است.   

العالم - یمن 

ساندرز در واکنش به حملۀ عربستان به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی اعلام کرد که دولت آمریکا باید به حمایت خود از حملات هوایی عربستان در یمن پایان دهد.

ساندرز در صفحۀ فیسبوکی خود درباره کشته و زخمی شدن ده ها کودک یمنی در حملۀ هوایی عربستان به اتوبوس آنها در شهر ضحیان استان صعده یمن، نوشت : آمریکا با حمایت از جنگ عربستان در یمن از طریق "فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی، سوخت رسانی هوایی به جنگنده های ائتلاف و ارائه کمک های اطلاعاتی به متجاوزان برای انهدام اهداف" به همدست آنها در این جنایت وحشیانه تبدیل شده است.  

ساندرز افزود : هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که حمایت دولت واشنگتن از جنگ عربستان در یمن می تواند کمکی به بهبود وضعیت امنیتی آمریکا بکند. واقعیت این است که این جنگ نَه تنها جهانیان را از آمریکا متنفرتر می کند بلکه طبق اطلاعات موجود، عربستان با شاخۀ القاعده در یمن که خطرناک ترین شاخۀ این گروه تروریستی است، زد و بند کرده است گروهی که هدف خود را حمله به آمریکا اعلام کرده است .  

سناتور آمریکایی در پایان مطلب خود نوشت: زمان پایان دادن به این جنگ و برقراری آتش بس با میانجی گری سازمان ملل و راهکارهای دیپلماتیک فرارسیده است.  

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها