کشورهای CIS در راه توافق برای شنگن اوراسیایی

کشورهای CIS در راه توافق برای شنگن اوراسیایی
شنبه 20 مرداد 1397 - 11:27

در اجلاس اخیر شورای گردشگری کشورهای مستقل مشترک المنافع در پایتخت تاجیکستان، این کشورها طرح پیشنهادی ویزای واحد «جاده ابریشم» را برای کشورهای آسیای مرکزی مطرح و از آن استقبال کردند.

العالم ـ آسیا

به گزارش پایگاه خبری 24.کی‌جی، شورای گردشگری مجمع کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) روز گذشته در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، پیرامون ویزای مشترک کشورهای آسیای مرکزی برای گردشگران بحث و گفت‌وگو کردند.
ماینورا مورزامادیوا، رئیس کمیته گردشگری وزارت فرهنگ و ورزش قزاقستان در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی ایتارتاس گفته است: ما در حال کار بر روی ویزای مشترکی هستیم که نام آن را «ویزای جاده ابریشم» گذاشته‌ایم که نمونه‌ای مشابه ویزای شنگن است. برای شروع ما (قزاقستان) و ازبکستان از این ویزا استفاده می‌کنیم. گردشگری که ویزای جاده ابریشم را بگیرد، می‌تواند به راحتی به تمام کشورهای آسیای مرکزی سفر کند. در همین راستا، مقامات آستانه از این ایده حمایت کرده و تا پایان سال طرف قزاقستان در انتظار تایید طرف ازبکی خواهد بود.
به گفته نومان عبدالغفارزاده، رئیس کمیته توسعه گردشگری تاجیکستان، بنا بر توافق میان دوشنبه و کشورهای آسیای مرکزی، اداره مذکور در حال کار بر روی این مساله بوده و در حال آماده‌سازی طرح پیشنهادی برای دولت می‌باشد.
به گزارش تسنیم، ایجاد رژیم واحد ویزا در جلسه بعدی شورای گردشگری کشورهای مستقل مشترک المنافع که در سال 2019 قرار است در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شود، مورد بحث و بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها