پافشاری «حکمت» بر حضور «سائرون» و «الفتح» در فراکسیون اکثریت پارلمان عراق

پافشاری «حکمت» بر حضور «سائرون» و «الفتح» در فراکسیون اکثریت پارلمان عراق
شنبه 20 مرداد 1397 - 12:47

سخنگوی جریان حکمت ملی عراق بر ضرورت مشارکت دو ائتلاف «سائرون» و «الفتح» در فراکسیون اکثریت پارلمان، حتی به قیمت حذف این جریان تاکید کرد.

العالم _ عراق

«نوفل ابورغیف» سخنگوی جریان حکمت ملی عراق به ریاست «سید عمار الحکیم»، اعلام کرد که طی چند روز آینده شاهد نشانه‌‌های آشکار برای تشکیل فراکسیون اکثریت و در نهایت طرح نام نامزد نخست‌وزیری خواهیم بود.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم محور که از همان ابتدا شکل گرفت، محور (جریان حکمت، سائرون، الوطنیة و النصر) بود و ما توافقی علنی در مقابل عموم برای همپیمانی حکمت، سائرون و الوطنیة امضاء کردیم.

وی افزود: از آن زمان تاکنون با ائتلاف النصر در تماسیم اما طرفی که تاکنون پیوستن به این توافق سه جانبه را به تاخیر انداخته است، ائتلاف النصر است که دارای ملاحظات خاصی است. اما به نظر می‌رسد که اخیرا گشایشی در این امر حاصل شده است و ما همچنان در حال رایزنی شفاف و صریح با این ائتلافیم.

ابورغیف تاکید کرد: من معتقدم که طی چند روز آینده شاهد نشانه‌های آشکار برای تشکیل ائتلاف اکثریت و انتخاب نامزد نخست‌وزیری خواهیم بود.

وی تاکید کرد که جریان حکمت تلاش دارد که حتی در صورت عدم حضور خودش، حتما ائتلاف‌های الفتح و سائرون در دولت آتی حضور داشته باشند زیرا معتقدیم که حضور این دو ائتلاف در دولت بسیار مهم است بویژه که مواضع ما به آنها بسیار نزدیک است.

سخنگوی جریان حکمت با اشاره به حضور دو حزب حاکم کُرد در ائتلاف آتی و نیز مشارکت آشکار فهرست الوطنیه در فراکسیون اکثریت پارلمان گفت: ما به دنبال مشارکت همه گروه‌های سیاسی در ائتلاف نیستیم اما اگر منافع عراق ایجاب کند که شمار بیشتری از تشکل‌ها و ائتلاف‌ها در این فراکسیون باشند، ما مانع نمی‌شویم و حتی اگر لازم باشد به عنوان جریان حکمت از این ائتلاف خارج می‌شویم.

فارس

پربیننده ترین خبرها