آمریکا همکاری نظامی با پاکستان را متوقف کرد

آمریکا همکاری نظامی با پاکستان را متوقف کرد
شنبه 20 مرداد 1397 - 13:46

تعلیق پاکستان از برنامه بین المللی دولت ترامپ در بخش آموزش‌های نظامی سبب خواهد شد تا سهمیه 66 افسر نظامی پاکستان در این برنامه حذف شود.

العالم - آمریکا

دولت ترامپ اعلام کرد که در تصمیم خود برای کاهش سطح روابط نظامی با پاکستان جدی است و این روند در جهت سیاست واشنگتن برای کاهش تعامل امنیتی پاکستان به دلیل آنچه که ایالات متحده نبود همکاری طرف پاکستانی برای نابودی کامل شبه نظامیان و گروه های تروریستی بیان می کند، اتخاذ می شود.

مقامات آمریکایی تأکید کردند این تصمیم با سرزنش از سوی مسئولان مربوطه دو کشور همراه بوده است.

مسئولان دو کشور نگرانند تصمیم جدید دولت ترامپ تلاش های اسلام آباد و واشنگتن برای تقویت اعتماد دوجانبه را تحت تاثیر قرار دهد.

ارتش پاکستان هشدار داده اقدام آتی آمریکا ممکن است نگاه اسلام آباد برای کسب همکاری نظامی و آموزشی را به سمت چین و روسیه متمرکز کند.

تعلیق پاکستان از برنامه بین المللی دولت ترامپ در بخش های آموزش نظامی سبب خواهد شد تا سهمیه 66 افسر نظامی پاکستان برای بهره مندی از این برنامه کنار گذاشته شود.

رسانه های پاکستانی اعلام کردند با جدی شدن روی کار آمدن دولت جدید پاکستان روابط اسلام آباد و واشنگتن بار دیگر تنش آلود شده و دولت ترامپ تهاجمی دیگر علیه روابط دو کشور انجام داد.

قرار بود امسال 66 افسر ارتش پاکستان برای آموزش نظامی به آمریکا سفر کنند که این برنامه با دستور دولت ترامپ به حالت تعلیق درآمد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در اعتراض به کمک مالی صندوق بین المللی پول به پاکستان گفت این کمک‌ها صرف پرداخت بدهی به چین می‌شود.

بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها