ظریف راهی آکتائو قزاقستان شد

ظریف راهی آکتائو قزاقستان شد
شنبه 20 مرداد 1397 - 14:29

وزیر امور خارجه ایران در صدر یک هیأت سیاسی و حقوقی به منظور شرکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی خزر راهی آکتائو قزاقستان شد.

العالم _ ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صدر  یک هیأت سیاسی و حقوقی به منظور شرکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی خزر تهران را به مقصد آکتائو قزاقستان ترک کرد.

نشست وزرای خارجه پنج کشور ساحلی خزر (ایران، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و قزاقستان) قرار است امروز (شنبه) و یکشنبه نیز پنجمین اجلاس سران در بندر آکتائو قزاقستان برگزار شود.

نشست کارشناسی نیز طی روزهای 18 و 19 مرداد ماه در آکتائو برگزار شد.

حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان نیز در این نشست حضور می‌یابد و گفته می‌شود که کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در این نشست به امضای سران حاضر خواهد رسید.

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور پیش از این درباره سفر روحانی گفته بود: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر بعدازظهر شنبه 20 مردادماه کشورمان را به مقصد آکتائو قزاقستان ترک می‌کند.

وی مهمترین برنامه رئیس‌جمهور در این سفر دو روزه را شرکت در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر اعلام کرد که طی آن، علاوه بر بیانیه مشترک، چندین سند مهم و راهبردی همکاری در حوزه خزر توسط مقامات 5 کشور ساحلی امضا خواهد شد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: ملاقات دوجانبه با رئیس‌جمهور قزاقستان و برخی سران حاضر در اجلاس و بررسی و توسعه روابط دوجانبه از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به قزاقستان است.

پنجاه و دومین نشست گروه کاری تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر دو ماه پیش در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها