لاوروف: روحانی می‌تواند در حاشیه نشست آکتائو با پوتین دیدار کند

لاوروف: روحانی می‌تواند در حاشیه نشست آکتائو با پوتین دیدار کند
شنبه 20 مرداد 1397 - 20:50

وزیر خارجه روسیه می‌گوید حسن روحانی و ولادیمیر پوتین که قرار است فردا پیش‌نویس رژیم حقوقی دریای خزر را امضاء کنند، می‌توانند با هم دیداری دوجانبه داشته باشند هر چند تاکنون هیچ یک از طرفین چنین درخواستی ارائه نداده‌اند.

العالم _ اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای حاشیه دریای خزر به شهر ساحلی «آکتائو» در قزاقستان آمده، می‌گوید که روسای جمهور ایران و روسیه برنامه‌ای برای دیدار دوجانبه در این شهر ساحلی ندارند ولی مانعی هم برای چنین دیداری وجود ندارد.

امروز «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی برای شرکت در دور دیگری از نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر، راهی «آکتائو»، یکی از شهرهای ساحلی قزاقستان شد و گفته شده که «حسن روحانی» رئیس‌جمهور هم امروز راهی می‌شود.

آنطور که «کایرات آبدارخمانوف» وزیر خارجه کشور میزبان به خبرگزاری تاس گفته، امروز ابتدا نشست وزرای خارجه برگزار شده و وزرای خارجه ایران، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و روسیه بر سر کلیات رژیم حقوقی مندرج در دستور جلسه، به توافق رسیده‌اند؛ هنوز هیچ جزئیاتی از این رژیم حقوقی منتشر نشده است.

آنطور که خبرگزاری تاس گزارش داده، لاوروف که برای شرکت در همین نشست به آکتائو رفته، گفته که «حسن روحانی» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور ایران و روسیه می‌توانند در حاشیه مراسم امضای پیش‌نویس رژیم حقوقی جدید دریای خزر، با هم دیداری دوجانبه داشته باشند.

لاوروف گفته: «هر 5 رئیس‌جمهور در یک زمان در یک مکان واحد خواهند بود و البته با هم گفت‌وگو خواهند داشت. هنوز برای هیچ دیدار خاصی، برنامه‌ریزی نشده است.»

فارس

پربیننده ترین خبرها