مرگ بیست تا سی نفر روزانه بر اثر تعطیلی فرودگاه صنعا

مرگ بیست تا سی نفر روزانه بر اثر تعطیلی فرودگاه صنعا
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 10:25

معاون وزیر حمل و نقل یمن گفت: روزانه بیست تا سی بیمار یمنی به دلیل بسته ماندن فرودگاه صنعا جان خود را از دست می دهند.

العالم - یمن

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، معاون وزیر حمل و نقل یمن با انتقاد از اقدام ائتلاف متجاوز سعودی- آمريکايي در بستن فرودگاه بین المللی صنعا گفت: روزانه بیست تا سی بیمار یمنی به دلیل بسته ماندن فرودگاه صنعا جان خود را از دست می دهند.

ده ها کارمند فرودگاه بین المللی صنعا در اعتراض به بسته ماندن دوساله این فرودگاه تظاهرات کردند.

عبدالله العنسی معاون وزیر حمل و نقل در دولت نجات ملی یمن، حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به فرودگاه بین المللی صنعا را محکوم کرد و از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست زمینه بازگشایی این فرودگاه را برای نجات جان هزاران بیمار و ادامه تحصیل دانشجویان یمنی در خارج از کشور فراهم کنند.

العنسی که در تظاهرات اعتراضی کارمندان فرودگاه شرکت داشت در این خصوص گفت: "بسته ماندن فرودگاه صنعا به کارمندان آن خسارت های زیادی زده است. اکثریت ملت یمن از بسته ماندن دو ساله فرودگاه زیان های بسیاری دیده اند، چرا که سالانه بیش از 200 هزار بیمار از طریق فرودگاه برای دریافت روند درمان خود به خارج از کشور اعزام می شوند و بسته ماندن آن باعث فوت روزانه بیست تا سی بیمار می شود".

خالد الشایف مدیر فرودگاه بین المللی صنعا نیز که در این تظاهرات حضور داشت گفت: "همه ملت یمن از بسته ماندن فرودگاه زیان های بسیاری دیده اند. ما از جامعه بین المللی و به ویژه شورای امنیت می خواهیم در مواضع خود بازبینی کنند و سکوتشان را بشکنند و زمینه را برای بازگشایی فرودگاه فراهم کنند، زیرا شورای امنیت تنها طرفی است که صلاحیت دارد با صدور قطعنامه متجاوزان را به بازگشایی فرودگاه مجبور کند".

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها