آغاز مرحله دوم پاکسازی شهر «السلط» اردن از تروریست‌ها

آغاز مرحله دوم پاکسازی شهر «السلط» اردن از تروریست‌ها
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 13:37

نیروهای امنیتی اردن دیشب موفق شدند یک باند تروریستی را که در حمله به یک گشتی امنیتی در شهر السلط واقع در ۳۰ کیلومتری شمال غربی امان دست داشتند، متلاشی کنند.

العالم _ اردن

منابع دولتی اردن گزارش دادند که در عملیات امنیتی دیشب سه تروریست کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند.

«جمانه غنیمات» وزیر مشاور در امور رسانه و سخنگوی دولت اردن امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جسد سه تروریست در زیر آوار ساختمانی که دیشب در اثر انفجار ریزش کرد، پیدا شد.

طبق گزارش شبکه اسکای‌نیوز، غنیمات افزود که در این عملیات پنج تروریست نیز بازداشت و یکی از نیروهای امنیتی به شدت زخمی شد.

روز شنبه (دیروز) وزارت کشور اردن از کشته شدن یک سرگرد و زخمی شدن شش نفر دیگر از نیروهای امنیتی این کشور در اثر انفجار یک بمب دست‌ساز در یک گشتی امنیتی در شهر الفحیص خبر داد.

به دنبال وقوع این حادثه، غنیمات گفت که دستگاه‌های امنیتی به مکان یک باند تروریستی در شهر السلط یورش برده‌اند و افراد مظنون حاضر به تسلیم نشده و درگیری بین آنها با نیروهای امنیتی به وقوع پیوسته است که پس از آن تروریست‌ها یک ساختمان را منفجر کردند.

برخی منابع اردنی نیز از کشف و ضبط یک اسلحه خودکار از تروریست‌ها خبر داده و گفتند که عملیات امنیتی همچنان ادامه دارد.

تشکیل کمیته بحران

دولت اردن همچنین از تشکیل کمیته بحران برای پیگیری حوادث و آخرین تحولات مربوط به عملیات‌های امنیتی در شهر السلط خبر داد.

این کمیته متشکل از نخست‌وزیر، وزیر کشور، وزیر مشاور در امور رسانه، رئیس ستاد مشترک ارتش، مدیر دستگاه اطلاعات عمومی، مدیر امنیت عمومی، مدیر ژاندامری و مدیر کل دفاع مدنی است.

در همین ارتباط دولت اردن درباره انتشار هر گونه فیلم و تصاویر از عملیات السلط را ممنوع کرد.

سخنگوی دولت اردن از شهروندان اردنی درخواست کرد تا به منظور تکمیل عملیات امنیتی و عدم ایجاد موانعی در برابر این عملیات، از انتشار هر گونه فیلمی و تصاویری در این باره به خصوص انتشار اسامی تروریست‌ها خودداری کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها