سی ان ان تصاویر آخرین لحظات کودکان یمنی را منتشرکرد

سی ان ان تصاویر آخرین لحظات کودکان یمنی را منتشرکرد
دوشنبه 22 مرداد 1397 - 11:26

شبکه تلویزیونی "سی ان ان" تصاویر ویدیویی آخرین لحظات کودکان یمنی داخل اتوبوس را که مورد حمله جنگنده های عربستان قرار گرفت، منتشر و خاطرنشان کرد، اتوبوس حامل کودکان یمنی درحمله هوایی ائتلاف عربستان کشته شدند، ائتلافی که از سوی آمریکا حمایت می شود.

العالم ـ آمریکا

شبکه تلویزیونی سی ان ان در نخستین بخش خبری امروز (دوشنبه) خود گزارش داد: این شبکه تصاویر ویدیویی از یک تراژدی به دست آورده، تصاویری که مربوط به آخرین ساعات زندگی کودکان یمنی در اتوبوسی است که در حمله هوایی ائتلاف عربستان هدف قرار گرفت، این ائتلاف از سوی آمریکا حمایت می شود،تصاویر ناراحت کننده است.
سی ان ان در ادامه، گزارش داد: این تصاویر توسط گوشی همراه "اسامه زید الحمران" از هم کلاسی های این دانش آموزان از داخل اتوبوس گرفته شده بود به دست آمده است، کودکی که جسد وی ساعاتی بعد در میان لاشه همان اتوبوس پیدا شد.
این رسانه تصویری آمریکایی افزود: کودکان پس از پایان دوماه کلاس درس، مدت ها بود که انتظار این لحظه را می کشیدند و مشاهده می شود که چگونه به شادی می پردازند، آنها سپس بر مزار کشته شدگان حوثی ها ادای احترام کرده و زمانی بعد در اتوبوس مورد هدف حمله هوایی عربستان قرار می گیرند.
سی ان ان آن گاه تصاویر دلخراش برخی از کودکان بازمانده از این حادثه خونبار را نشان داد.
این رسانه خبری آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد، عربستان مدعی شد که یک پرتاب گر موشک را هدف قرار داده و آن را حمله ای مشروع خواند، "جیمز متیس" وزیر دفاع آمریکا نیز در واکنش به این حادثه گفت که سه ژنرال سه ستاره ارتش آمریکا را برای تحقیق این موضوع به ریاض فرستاده است.
گزارشگر سی ان ان از لندن در پایان افزود: جنگ نامعلوم یمن با ائتلاف عربستان که از سوی آمریکا حمایت می شود اکنون سه سال است که ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، 10 روز پس از جنایت ائتلاف نظامی سعودی در حمله به بیمارستانی در الحدیده یمن، بمباران پنجشنبه 18 مرداد یک دستگاه اتوبوس حامل کودکان در شهر "ضحیان" استان صعده ده ها کشته یا زخمی بر جای گذاشت.
براساس آمار منتشرشده از سوی وزارت بهداشت یمن در این جنایت 52 کودک کشته و 79 نفر دیگر زخمی شده اند.
این درحالی است که سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، حمله روز پنجشنبه به اتوبوس حامل کودکان در صعده را اقدام نظامی مشروع خواند.
"ترکی المالکی" سخنگوی ائتلاف سعودی ادعا کرد که این حمله کسانی را هدف قرار داده است که با موشک به "جازان" حمله کردند.
از سوی دیگر سرهنگ "عزیز راشد" معاون سخنگوی ارتش یمن در واکنش به این حمله هوایی خونبار گفته است: کشتار ملت یمن و جنایت های متجاوزان با چراغ سبز آمریکا ادامه دارد.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

پربیننده ترین خبرها