افزایش شهدای «راهپیمایی بازگشت» غزه/ بازداشت یکی از اعضای حماس در کرانه باختری

افزایش شهدای «راهپیمایی بازگشت» غزه/ بازداشت یکی از اعضای حماس در کرانه باختری
دوشنبه 22 مرداد 1397 - 14:42

همزمان با افزایش فشار امنیتی بر اعضای حماس در کرانه باختری، منابع پزشکی فلسطینی از شهادت یک مجروح دیگر «راهپیمایی بازگشت» خبر دادند.

العالم _ فلسطین اشغالی

برخی منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که «وسام یوسف حجازی» (۳۰ ساله) که سه ماه پیش در جریان راهپیمایی بازگشت در شرق شهرک عبسان واقع در خانیونس در جنوب نوار غزه زخمی شده بود، دیشب به شهادت رسید.

طبق گزارش خبرگزاری «صفا»، شهید حجازی سه ماه پیش در راهپیمایی بازگشت هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته بود.

وزارت بهداشت فلسطین روز (شنبه/20 مردادماه) اعلام کرد از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه تا کنون 167 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. با احتساب شهید جدید، شمار شهدای راهپیمایی بازگشت به 168 نفر افزایش یافت.

آمار منتشر شده از وزارت بهداشت نشان می‌دهد این راهپیمایی‌ها 18 هزار مجروح داشته است که وضعیت برخی از‌ آنها وخیم گزارش شده است.

در تظاهرات روز جمعه نیز سه فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 300 نفر دیگر زخمی شدند. «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد نوع مجروحیت زخمی‌هایی که به بیمارستان منتقل شده‌اند نشان می‌دهد تک‌تیراندازان صهیونیست‌ها عمدا نقاط حیاتی بدن فلسطینی‌ها (مانند قلب) را هدف قرار می‌دهند.

بازداشت یکی از رهبران حماس در جنین

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه یک رهبر جنبش حماس به نام «نزیه ابو عون» و فرزند وی «اسلام» را در جریان یورش به شهرک جبع در جنوب جنین، بازداشت کردند.

بنابر این گزارش، ده‌ها نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه به جبع یورش برده و اقدام به بازرسی منازل شهروندان کرده و ابوعون ۵۵ ساله و فرزندش اسلام ۳۵ ساله را بازداشت کردند.

بازداشت این رهبر حماس و فرزندش در راستای بازداشت اخیر تعدادی از فعالان حماس در این منطقه بوده است.

ابوعون پیش از این ۱۸ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده است.

پربیننده ترین خبرها