توطئه «بن زاید» علیه حاکمان امارت‌های شارجه و دبی

دوشنبه 22 مرداد 1397 - 15:36

برخی منابع اماراتی از وجود توطئه «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی برای رهایی از حاکم امارت شارجه خبر دادند.

العالم _ آسیا

در سایه تغییرات قریب‌الوقوع در هرم قدرت در امارات به منظور تقویت سیطره «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی در تمامی بخش‌های حکومتی امارات، برخی منابع اماراتی نیز از وجود توطئه بن زاید برای رهایی از «سلطان القاسمی» حاکم امارت شارجه خبر می‌دهند.

«بوغانم» از فعالان مشهور امارات در شبکه‌های اجتماعی به نقل از این منابع نوشت که ولی‌عهد امارت ابوظبی با هدف بررسی راهکار رهایی از حاکم شارجه، اخیرا در مغرب با «حمد النعیمی» حاکم عجمان دیدار کرد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «خبرهایی از امارات به من رسیده است که البته ضد و نقیض است اما من آن را برای شما نقل می‌کنم و آن اینکه محمد بن زاید با «حمید النعیمی» حاکم عجمان در مغرب دیدار و موضوع کنار گذاشتن «سلطان القاسمی» حاکم شارجه را بررسی کرده است اما «محمد بن راشد المکتوم» و «حمید النعیمی» با آن مخالفت کردند».

وی در توئیت دیگری نوشت: «خبر دیگه اینکه قصد کنار گذاشتن خلیفه بن زاید از قدرت را دارند در حالیکه حاکمان دبی، عجمان و شارجه با آن مخالف هستند اما مشکل اساسی در معادله کنونی حاکم شارجه است که علت آن را من نمی‌دانم».

بوغانم با اشاره به اینکه خبرهای رسیده به دلیل شرایط طرف مقابل هنوز ابهام دارد، افزود: «اما آنچه هست حاکم شارجه یا از منصبش عزل می‌شود یا به دستور محمد بن زاید کشته می‌شود».

وبگاه خبری «وطن» با اعلام این خبر نوشت که پیش از این نیز «مجتهد» فعال اجتماعی مشهور سعودی از ایجاد تغییرات بزرگ در امارات و عزل «خلیفه بن زاید» برادر ولی‌عهد ابوظبی از قدرت، خبر داده و نوشته بود که «قدرت به طور رسمی به محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی منتقل خواهد شد».

«محمد بن راشد» حاکم دبی نیز اخیرا در صفحه توئیتر خود به سیاستمداران عرب حمله کرده بود که برخی تحلیلگران معتقند این سخنان وی پیامی به بن زاید و مخالفت با سیاست‌های مداخله‌جویانه وی در امور دیگر کشورها بود.

پیش از این نیز، برخی کارشناسان از اختلافات سیاسی میان برخی امارت‌های «امارات عربی متحده» بخصوص امارت ابوظبی و دبی خبر داده و اعلام کرده بودند که ابوظبی در حال نابود کردن دبی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها