تحلیلگر سیاسی افغان:

طالبان در پی بازگشت به قدرت است

طالبان در پی بازگشت به قدرت است
يکشنبه 26 شهريور 1391 - 12:02

العالم، کابل - مفسر سياسي افغان، هدف اصلي گروه طالبان از تشديد حملات به نيروهاي بيگانه و دولتي را سيطره بر مناطق بيشتري از افغانستان و توسعه نفوذ خود در اين کشور دانست.

"حبيب حيكمي"روز يكشنبه به شبكه خبري العالم، گفت: طالبان تلاش دارد پس از عقب نشيني نيروهاي خارجي از افغانستان در سال 2014 بار ديگر قدرت را در كشور به دست بگيرد.
مفسر سياسي افغان با اشاره به اين كه ائتلاف نظامیان خارجی در افغانستان براي حفظ روحيۀ نیروهای خود، از انتشار آمار واقعی تلفات و خسارات وارده خوداري مي كنند، گفت: طالبان تهديد كرده كه حملات عليه نيروهاي خارجي و دولتي را تشديد مي كند و انتقام پخش فيلم موهن آمريكايي را از نيروهاي بيگانه مستقر در افغانستان مي گيرد.
حبيب حيكمي تاكيد كرد: طالبان بخشي از تهديدهاي خود را با حمله به يك پايگاه نظامي بزرگ نيروهاي انگليسي در هلمند عملي كرد و در اين حمله شماري از نيروهاي بيگانه كشته و چند بالگرد موجود در پايگاه منهدم شدند.
به گفته حكیمي، طالبان در اين حمله در واقع شاهزاده "هري" نوه ملكه انگليس را هدف حمله قرار داد كه البته وي جان سالم به در برد. هري در این پایگاه خلبان بالگرد است و در حملات به گروه طالبان در هلمند مشارکت دارد.
نویسنده و تحلیلگر سیاسی افغان در پایان تصريح كرد: گروه طالبان درصدد زمينه سازي براي بازگشت به قدرت و يا سلطه بر بخش اعظم خاك افغانستان است.
16-11:37

پربیننده ترین خبرها