در گفتگو با العالم مطرح شد؛

جزئیات دیدار و گفتگوی فرماندهان مرزبانی ایران و عراق

سه شنبه 23 مرداد 1397 - 15:06

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تدابیر خوبی با همکاری عراق برای حفاظت از مرزهای مشترک اندیشیده شده است.  

العالم - ایران 

سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا پس از دیدار با  در دیدار با حامد عبدالله ابراهیم الحسینی، فرمانده مرزبانی جمهوری عراق در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم گفت: ایران و عراق مرزهای مشترکی به طول 1609 کیلومتر دارند و دارای اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و دینی هستند که عتبات عالیات موجود در هر یک از این دو کشور جزء این اشتراکات است.

وی گفت: امروز هفتمین نشست مسئولان مرزبانی ایران و عراق در تهران برگزار شد تا توافقنامه های مشترک و دیگر مسائل مربوطه با هدف افزایش همکاری ها و تقویت امنیت مرزی بررسی شود.

سردار رضایی افزود: ایران و عراق هیچ مشکل مرزی ندارند . این نشست ها برای مبادلۀ اطلاعات و برگزاری برنامه هایی همچون مسابقات ورزشی و فرهنگی برگزار می شود.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: عراق از فتنه ای که تروریسم تکفیری - صهیونیستی - آمریکایی تحمیل کرده بود،  به زودی رهایی یافت و دولت و ملت عراق با کمک نیروهای مسلح خود بر این فتنه پیروز شدند و ما امیدواریم که این کشور از امنیت و آسایش برخوردار شود.

حامد الحسینی فرمانده مرزبانی عراق نیز در گفتگو با العالم؛ روابط دوجانبه را عالی توصیف کرد و افزود: عراق مشغول پاکسازی مرزهای مشترک خود با سوریه بود و ما سرانجام توانستیم در پایان سال 2017 این مرزها را پاکسازی کنیم و هم اکنون تلاش می کنیم که همکاری مرزی خود با جمهوری اسلامی ایران را برای رفع برخی نقایص با روش ها و فناورهای نوین افزایش دهیم.

الحسینی مبادله اطلاعات را مهم خواند و افزود : مبادله اطلاعات نقش قابل توجهی در مبارزه با گروه های تروریستی و قاچاقچیان دارد.

فرمانده مرزبانی عراق اعلام کرد : توافقنامه ای با جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رزمایش مشترک بین نیروهای گارد ساحلی دو طرف با هدف افزایش امنیت ساحلی امضاء کردیم.

الحسینی گفت که از یک سال پیش تاکنون برای باز کردن گذرگاه های بیشتر در مرزهای عراق با ایران برای عبور زوار حسینی در ایام محرم امسال تلاش می کند ولی صدور دستور باز کردن گذرگاه ها جزء اختیارات نخست وزیری عراق است.  

پایان

پربیننده ترین خبرها