کرملین: تحریم‌های جدید آمریکا خبر خوبی برای روابط مسکو-واشنگتن نیست

کرملین: تحریم‌های جدید آمریکا خبر خوبی برای روابط مسکو-واشنگتن نیست
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 16:45

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد که لایحه جدید تحریم‌های ضدروسی آمریکا، خبر خوبی برای روابط دوجانبه میان مسکو و واشنگتن نخواهد بود.

العالم - اروپا

کاخ کرملین امروز (سه شنبه) تأکید کرد که لایحه جدید آمریکا درباره تحریم‌ها علیه مسکو خبر خوشی برای روابط روسیه با آمریکا نخواهد بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، کنگره آمریکا روز سه‌شنبه متن یک لایحه دو حزبی را منتشر کرد که از جمله موارد بسیار دیگر شامل محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش اوراق بدهی‌های دولتی روسیه شده و در عین حال چندین بانک دولتی روسیه را نیز از فعالیت در آمریکا منع می‌کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به این اقدام آمریکا گفت: «ما موضع خود در خصوص این اقدامات محدودکننده را حفظ می‌کنیم. این مسئله برای روابط دوجانبه میان مسکو و واشنگتن چندان خوش‌یمن نیست».

آمریکا شامگاه چهارشنبه 8 آگوست (17 مردادماه) به بهانه نقش ادعایی روسیه در مسمومیت جاسوس دوجانبه انگلیسی، دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه اعمال کرد. همچنین مجلس سنای آمریکا پیشتر با تصویب قانونی، محدودیت‌هایی را برای تراکنش‌های بانکی روسیه با سیستم مالی آمریکا و واحد پول دلار اعمال کرده بود.

روابط میان روسیه و آمریکا حتی پس از پایان دوران جنگ سرد نیز رو به تیرگی رفته تا جایی که پس از آغاز ناآرامی‌ها در شرق اوکراین در سال 2014 میلادی، واشنگتن مسکو را به دخالت در امور این کشور متهم کرده و تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرد که به صورت دوره‌ای نیز تمدید می‌شود. تیرگی روابط میان دو کشور پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سال 2016 میلادی با مطرح شدن اتهامات مرتبط با دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا شدیدتر از گذشته نیز شده است.

این در شرایطی است که پیش‌بینی‌ها و انتظارات از احتمال بهبود روابط میان واشنگتن و مسکو پس از روی کار آمدن ترامپ در کاخ سفید حکایت داشت اما اوضاع آنچنان که پیش بینی شده بود پیش نرفت به نحوی که رئیس‌جمهور آمریکا در نشست اخیر با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در هلسینکی پایتخت فنلاند روابط میان دو کشور را بدتر از هر زمان دیگری پس از جنگ سرد عنوان کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها