شاه اردن: عربستان و مصر نمی‌توانند هیچ کمکی به اجرای «معامله ترامپ» بکنند

شاه اردن: عربستان و مصر نمی‌توانند هیچ کمکی به اجرای «معامله ترامپ» بکنند
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 16:44

برخی منابع فلسطینی می‌گویند که شاه اردن در دیدارهای اخیر با مقامات آمریکایی تأکید کرده که اجرای هر گونه طرح و معامله‌ای درباره فلسطین بدون موافقت فلسطینیان غیرممکن است.

العالم- اردن

به گفته برخی سیاستمداران فلسطینی، «عبدالله دوم» شاه اردن اخیرا در جریان مذاکرات غیرعلنی خود با دولت آمریکا گفته است که انجام هر گونه اقدامی و یا اجرای هر طرح و معامله‌ای در خصوص قضیه فلسطین بدون موافقت نهاد مشروع فلسطینی غیرممکن است.

روزنامه الکترونیکی‌«رأی‌الیوم» با اعلام این مطلب افزود که به نظر می‌رسد همین موضع عبدالله دوم باعث نزدیکی دیدگاه وی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است همچنانکه عباس اخیرا طی سفری به اردن با عبدالله دوم دیدار کرد.

این روزنامه به نقل از برخی منابع خاص بدون ذکر نام آنها نوشت که اردن پیشنهاد کرده عربستان، مصر و اردن به طور جمعی یا تنهایی هیچ کمکی نمی‌توانند به طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» بکنند مگر اینکه موسسات بزرگ فلسطینی و نهاد مشروع فلسطینی با آن موافق باشد و متقاعد کردن فلسطینیان به پذیرش آنچه در رسانه‌ها درباره عدم وجود دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی گفته می‌شود، محال است.

«معامله ترامپ» یک طرح پیشنهادی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی است که بر اجبار فلسطینیان برای امتیازدهی به خصوص درباره وضعیت بخش شرقی قدس و زمینه‌سازی برای ائتلاف منطقه‌ای با مشارکت کشورهای عربی برای مقابله با مخالفان سیاست‌های واشنگتن و تل‌آویو تأکید دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها