تظاهرات افغان‌ها به خشونت کشیده شد

تظاهرات افغان‌ها به خشونت کشیده شد
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 08:02

تظاهرات امروز مردم پايتخت افغانستان به خشونت کشيده شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هزاران افغان امروز در "کابل" برای اعتراض به توهین به پیامبر اسلام (ص) در یک فیلم آمریکایی، دست به تظاهرات زدند.

تیراندازی در جریان این تظاهرات و به آتش کشیدن چند خودرو از جمله خوروهای پلیس در خیابان، این تظاهرات را به خشونت و درگیری کشاند.

به گفته منابع پلیس، شماری از عناصر مسلح به سوی نیروهای پلیس تیراندازی کردند که این حملات تلفاتی نداشت. با این حال به دلیل پرتاب سنگ از سوی تظاهرکنندگان، حدود 40 تا 50 نیروی پلیس به صورت سطحی مجروح شدند.

این نخستین بار است که اعتراضهای مردم افغانستان به تولید فیلم توهین آمیز در آمریکا علیه پیامبر اسلام (ص)، به خشونت کشیده می شود.

از سوی دیگر، تظاهرکنندگان افغان، پس از تجمع مقابل پایگاه آمریکایی نزدیک جاده "جلال آباد" و سردادن شعارهای ضد آمریکایی، با حمله نیروهای پلیس متفرق شدند.

نخستین تظاهرات در افغانستان برای اعتراض به توهین به پیامبر اسلام، دیروز در کابل کاملا مسالمت آمیز برگزار شد.

دولت افغانستان پس از انتشار فیلم آمریکایی توهین به پیامبر (ص)، دسترسی افغان‌ها به یوتیوب را قطع کرد.

جمعه گذشته نیز تظاهراتی آرام در شرق افغانستان برگزار شد، و مردم پرچم آمریکا و تصاویر رئیس جمهور این کشور را به آتش کشیدند. برگزار کنندگان شمار شرکت کنندگان در این تظاهرات را 4 هزار نفر اعلام کردند.

اقدام نظامیان آمریکایی در سوزاندن نسخه هایی از قرآن در یک پایگاه در افغانستان، فوریه گذشته موجب بروز تظاهرات و اعتراضهای خشونت باری در این کشور شد. در جریان این اعتراضها 40 تن کشته شدند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها