نشست هیئت حماس با چند گروه فلسطینی

نشست هیئت حماس با چند گروه فلسطینی
پنج‌شنبه 25 مرداد 1397 - 17:10

هیئت اعزامی جنبش حماس به ریاست صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی خود به قاهره با رهبران نیروها و گروه‌های فلسطینی دیدار و گفت و گو کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

هیئت اعزامی حماس به مذاکرات قاهره شامل اعضای دفتر سیاسی این جنبش در داخل و خارج از فلسطین است.

اعضای این هیئت دیدارهایی با مسئولان هیئت های جنبش جهاد اسلامی، جنبش الاحرار، کمیته های مقاومت مردمی، جنبش مجاهدین و جنبش مقاومت مردمی برگزار کردند.

در این دیدارها سه پرونده اوضاع زندگی در نوار غزه، آتش بس و آشتی ملی بررسی شد.

در این دیدارها همچنین نیازهای فلسطینی ها و شرایط لازم برای موفقیت آتش بس و راههای برقراری آشتی به طور عمیق و مفصل مورد بحث قرار گرفت و رهبران گروه های مقاومت فلسطین بر اهمیت کار گروهی براساس منطق شراکت تاکید کردند.

هیئت حماس خلاصه ای از تلاش های مصر و گفت وگوهای خود با طرف های مختلف درباره سه پرونده یاد شده را در این دیدارها ارائه کرد.

این هیئت همچنین از میزان شایعات نادرست درباره گفت وگوها و ملاقات ها در قاهره ابراز تعجب کرد.

برپایه این گزارش، رهبران گروه های مقاومت از موضع حماس در رایزنی با دیگر گروه ها تقدیر کردند.

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که این جنبش از صبح چهارشنبه دیدارهای خود را آغاز کرده است که امروز پنجشنبه نیز با گروه ها و نیروهای فعال مقاومت بدون هیچ استثنایی و با حضور قابل توجه زیر نظر مصر ادامه خواهد داد.

ابومرزوق در صفحه خود در شبکه توئیتر نوشت: این دیدارها توافق روی یک موضع ملی و فراگیر درخصوص آتش بس با اشغالگران و تحقق منافع و خواسته های ملت فلسطین در راستای تحکیم وحدت ملت و پاسداری از مقاومت و حقوق آنها را مورد بحث قرار می دهد .

پیش بینی می شود که در ساعات آینده سایر هیئت های نیروها و گروه های فلسطینی از جمله گروه های زیر مجموعه سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) نیز برای تکمیل رایزنی ها درباره سه پرونده یاد شده وارد قاهره شوند تا یک موضع فلسطینی واحد و چشم انداز ملی برای برخورد با این سه پرونده شکل بگیرد.

پربیننده ترین خبرها