اسد سقوط نمی کند؛ سفرا باز گردند!

اسد سقوط نمی کند؛ سفرا باز گردند!
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 11:34

دولت هاي اروپايي كه به اميد تغيير نظام حاكم بر سوريه، سفراي خود در اين كشور را فراخوانده و فعاليت سفارتخانه هاي خود را به حال تعليق درآورده بودند، اكنون در فكر بازگشت "آبرومندانه" به دمشق هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، روزنامۀ فرامنطقه ای "القدس العربي" چاپ لندن، امروز دوشنبه به نقل از يك منبع مطلع در دولت سوريه نوشت: مقامات دمشق در روزهاي اخير، اخباري را از محافل ديپلماتيك اروپايي دريافت كرده اند كه بر اساس آن، شماري از كشورهاي اروپايي به فكر بازگشايي سفارتخانه ها و نمايندگي هاي ديپلماتيك خود در دمشق هستند.

اين مسئول سوري به "القدس العربي" گفت: به احتمال زیاد این تصمیم تا پایان سال جاری و آغاز سال میلادی جدید به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: اغلب کشورهای اروپایی سفارتخانه های خود را با این تصور که حکومت سوریه در حال سقوط است، تعطیل کردند تا به خیال خود پس از تسلط مخالفان بر دمشق، بازگردند؛ اما اکنون از سقوط نظام ناامید شده اند و در فکر بازگشت هستند.

این مسئول سوری در تأیید گفتۀ خود، به تغییر لحن "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزهای اخیر اشاره کرد که گفته است: «در حال حاضر نظام دیگری نمی تواند جایگزین حکومت اسد شود».

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها