مخالفت بحرین با درخواست سازمان ملل برای آزادی «نبیل رجب»

مخالفت بحرین با درخواست سازمان ملل برای آزادی «نبیل رجب»
جمعه 26 مرداد 1397 - 11:56

دولت بحرین با درخواست گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل برای آزادی «نبیل رجب» برجسته‌ترین فعال حقوقی این کشور مخالفت کرد.

العالم- بحرین

 گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل روز پنج‌شنبه (دیروز) آزادی نبیل رجب و پرداخت غرامت به دلیل حبس غیرقانونی وی را خواستار شده بودند.

دولت بحرین نیز در بیانیه‌ای ضمن رد این درخواست کارشناسان حقوقی، مدعی شد که جرم نبیل رجب ارتباطی به دیدگاه‌های سیاسی‌اش ندارد بلکه محاکمه وی مستقل و شفاف است.

در این بیانیه آمده است که «همانند دیگر کشورها، در بحرین نیز فرق زیادی بین انتقاد مشروع از دولت و تلاش برای تحریک مردم جهت ایجاد اخلال در نظم عمومی وجود دارد».

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، کمیته سازمان ملل متشکل از پنج نفر از کارشناسان مستقل در گزارشی با اشاره به مبهم بودن احکام قانون مجازات‌ها در بحرین، اعلام کرد که حبس نبیل رجب به دلیل دیدگاه‌های سیاسی وی جائرانه بوده و وی در معرض ظلم به ویژه محرومیت از آزادی به مدت چند سال قرار گرفته است.

دادگاه بحرین فوریه گذشته طی حکمی، نبیل رجب را به اتهام انتقاد از حملات هوایی عربستان علیه یمن و انتشار مطالبی در صفحه توییتر درباره شکنجه زندانیان در زندان‌های بحرین، وی را به پنج سال حبس محکوم کرد.

پربیننده ترین خبرها