فعال سياسي بحريني:

پروندۀ بحرین به شورای امنیت برود

پروندۀ بحرین به شورای امنیت برود
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 16:42

فعال سياسي بحريني، از جامعه جهاني خواست پرونده حقوق بشر بحرين را به شوراي امنيت واگذار كرده، نماينده اي ويژه از سازمان ملل به بحرين گسيل كنند.

 "علي الفايز" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اجلاس حقوق بشر ژنو از اهميت ويژه اي برخوردار است، رژيم آل خليفه در چهار ماه گذشته توصيه هاي اين اجلاس را اجرا نكرد و به عكس، بر خشونت هاي خود ضد مردم و بازداشت و شكنجه شهروندان بحريني افزود و اين رويكرد دقيقا خلاف توصيه هاي اجلاس ژنو و توصيه هاي كميته حقيقت ياب بسيوني است.

 وي افزود: گمان مي كنم كه اجلاس حقوق بشر ژنو دچار سياست زدگي شود، به ويژه كه آمريكا و انگليس دو حامي اصلي رژيم آل خليفه در بحرين در اين اجلاس حضور خواهند داشت و  به پشتيباني از اين رژيم خواهند پرداخت.

 اين فعال سياسي بحريني با بيان اين كه رژيم آل سعود به سبب اشغال اراضي بحرين، كشتار و شكنجه بحريني ها، منهدم كردن مساجد و توهين به تمامي ملت بحرين، از متهمان اصلي پرونده حقوق بشر بحرين به شمار مي رود ، گفت: دعوت از عربستان براي ايفاي نقش يكي از 13 كشور بررسي كننده حقوق بشر در بحرين، به مثابه يك فاجعه به شمار مي رود.

 وي تاكيد كرد: رژيم آل خليفه 20 توصيۀ مهم از توصيه هاي اجلاس سابق حقوق بشر ژنو را رد كرد و تنها 156 توصيه را پذيرفت، در حالي كه توصيه هاي رد شده همگي به منع شكنجه و محاكمه قاتلان و شكنجه گران مربوط مي شود و مشكل اصلي همين مساله بود. در واقع رژيم آل خليفه در اجراي توصيه هاي شوراي حقوق بشر ژنو فاقد جديت لازم است، بلكه حتي جديت لازم براي اصلاحات را نيز ندارد و اصولا اهميتي براي جامعه جهاني قائل نيست.

 الفايز در ادامه با بيان اين كه مخالفان رژيم آل خليفه براي جلسه اجلاس ژنو آمادگي كامل دارند، خاطر نشان كرد: مخالفان بحريني، در اين اجلاس، رژيم آل خليفه را رسوا خواهند كرد. اين جلسه، بوته آزموني خواهد بود كه ادعاهاي جامعه جهاني درباره حقوق بشر را براي مردم بحرين و همچنين مردم آزاده جهان ثابت خواهد كرد.

 وي تاكيد كرد: اگر جامعه جهاني در رسيدگي به حقوق بشر جدي است،بايد پرونده بحرين را به شوراي امنيت واگذار كند و رژيم آل خليفه را رژيمي آدم كش معرفي كند و آن را به سبب ارتكاب جنايت كشتار جمعي يك ملت كامل، متهم كند و نماينده اي ويژه براي گزارش ميداني اوضاع در بحرين به اين كشور اعزام كند.

 " علي الفايز " در پايان با اشاره به وجود جنگي منطقه اي به رهبري عربستان و با حمايت محوري جهاني به رياست آمريكا و انگليسي در مقابله با محور مقاومت، گفت: بحرين نيز از اين جنگ در امان نيست و حمايت آمريكا، عربستان و انگليس از رژيم آل خليفه ادامه خواهد يافت، زيرا اين رژيم در خدمت نقشه هاي آنان در منطقه است. به همين سبب آنان اجلاس حقوق بشر ژنو را "سياسي" خواهند كرد.

 

17 - 15:25    



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها