حقوقدان تونسی:

بحرین، دولت تونس را فریب داد

بحرین، دولت تونس را فریب داد
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 16:58

تونس (العالم)- فعال حقوقي تونسي هدف يكي از شاهزادگان بحريني از برگزاري همايشي براي تمجيد از جوانان بحريني و دستاوردهاي آنان را "سرپوش گذاشتن بر واقعيت ها" در بحرين و ناديده گرفتن اوضاع اين كشور دانست.

" زهير مخلوف " عصر روز دوشنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم گفت : اگر به راستی شاهزاده ناصر يا خالد يا نوره می خواهند از مردم بحرين عذرخواهي كنند ، بايد همه زندانيان در بحرين را آزاد كنند و نيز به طور رسمي به خاطر برنامه هاي شبكه هاي تلويزيوني خود از مردم بحرين عذرخواهي كنند و به توصيه هاي شوراي حقوق بشر عمل نمايند و اقداماتي واقعي را به منظور برقراري آشتي ملي و حفظ منافع مردم و كشور انجام دهند.

مخلوف همچنین از مواضع وزارت امور خارجه تونس در قبال بحرين در شوراي حقوق بشر انتقاد كرد.

نماينده وزارت امور خارجه تونس در اين نشست گفته بود كه بحرين اصلاحات واقعي را انجام مي دهد و تونس توصيه اي درباره وضعيت حقوق بشر در بحرين ندارد.

مخلوف در انتقاد از این مواضع دولت تونس اظهار داشت: اين موضع وزارت امور خارجه تونس در راستاي انقلاب تونس قرار ندارد و مايه نوميدي حقوقدانان تونسي است.

وي ادامه داد: رژيم بحرين، مسئولان تونسي را با پذیرش 50 هزار كارمند اغوا كرد تا معادله هاي مربوط به اعطاي تابعيت در داخل بحرين را بر هم بزند و بدين ترتیب وزارت امور خارجه تونس را فریب داد.

وي تاكيد كرد که از طريق اسناد وزارت امور خارجه تونس در جريان اين امر قرار گرفته است و از طريق يكي از شبكه هاي ماهواره اي وزير امور خارجه را خطاب قرار داده و به او گفته است كه موضع شما خفت بار بوده است؛ و وزير هم در پاسخ به او گفته است كه فشارهايي از سوي خارجي ها اعمال مي شود و درگيري هاي منطقه اي وجود دارد و وي نمي خواهد كه وارد چنين عرصه اي شود.

مخلوف اظهار داشت همه سازمان ها و نهادهاي حقوقي و نيز مؤسسات مالي و برخي از كشورهاي دموكراتيك كه داراي وجدان انساني هستند، همچون شمشیری در برابر رژيم بحرين خواهند بود؛ رژيمي كه همه مرزها را در تعرض به حقوق ملت بحرين در همه زمينه ها درنورديده است و در نتيجه جامعه بين الملل و سازمان هاي مالي بين المللي نمي توانند از يك رژيم سركوبگر و مستبد حمايت كنند.

وي همچنين تصريح كرد: وجدان انساني هنوز بيدار است و اجازه نخواهد داد كه رژيم بحرين سازمان ها و مؤسسات مالي و حقوقي بين المللي را فريب دهد.

 

14:43.17



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها