سفیر تهران در بغداد:

صادرات گاز و برق ایران به عراق ادامه دارد

صادرات گاز و برق ایران به عراق ادامه دارد
شنبه 27 مرداد 1397 - 13:29

سفیر ایران در بغداد با تاکید برحمایت تهران از امنیت و اتحاد عراق، اعلام کرد که کشورش صادرات برق و گاز به این کشور را متوقف نکرده است.

العالم - ایران / اقتصادی

«ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد تاکید کرد که کشورش «عراقی قدرتمند، امن و متحد می‌خواهد و هنوز در حال صادرات گاز و برق به عراق است و در روند بازسازی مناطق مختلف این کشور پس از آزادی از دست تروریسم مشارکت دارد».

سفیر جمهوری اسلامی ایران، این اظهارات را در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی عراق و شماری از بازرگانان عراقی اعلام کرد.

مسجدی پیش از این نیز قطع صادرات برق به عراق را تکذیب کرده بود. او در خصوص ارتباط این مسئله با بدهی عراق و تأثیر آن بر اعتراض مردم در شهرهای عراقی، گفت: واقعیت این است که ایران میزان مشخصی برق را به کشور عراق صادر می‌کند و در فصولی که نیاز به مصرف برق تا حدودی بیشتر می‌شود، این مساله طبیعی است که میزان صادرات تا حدودی در راستای مصرف داخلی ایران کاهش پیدا کند.

«نبیل الانباری» رئیس اتاق بازرگانی عراق عراق درباره این دیدار به خبرگزاری «نون» عراق اظهار داشت: ما در این دیدار به سفیر ایران، چندین پیشنهاد ارائه کردیم که مهم‌ترین آن، ترغیب شرکت‌های ایرانی به وارد شدن به یک شراکت حقیقی با صاحبان شرکت‌های عراق برای اجرای پروژه‌های تولید کالاهای مورد نیاز در عراق به جای وارد کردن این کالاها از جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: تا از این طریق، ایران در کنار ملت عراق بایستند تا صاحب کشوری تولید‌کننده و نه مصرف‌کننده صرف باشند به ویژه که اغلب مواد اولیه در عراق فراهم است و اتاق‌های بازرگانی نیز حمایت لازم را برای کسب مجوزهای رسمی مورد نیاز انجام خواهد داد به ویژه که اغلب شهرهای عراقی اکنون در امنیت و ثبات کاملند و شرکت‌های سرمایه‌گذار دیگر از این بابت نگرانی نخواهد داشت.

در یک ماهه اخیر، ضعف دولت عراق در خدمات‌رسانی به مردم عراق از جمله قطع مکرر برق و آب سبب خشم مردم و اعتراض خیابانی آنان به دولت شد.

پربیننده ترین خبرها