کارشناس سوری: سعودی ها دل خوشی از حضور ایران در قاهره ندارند

کارشناس سوری: سعودی ها دل خوشی از حضور ایران در قاهره ندارند
سه شنبه 28 شهريور 1391 - 08:29

دمشق (العالم) - نماينده پيشين مجلس سوريه مي‌گويد دمشق با پايبندي به يافتن راهكار سياسي داخلي از راه مذاكره ملي با گروه‌هاي مخالف، از ماموريت اخضر ابراهيمي حمايت مي‌كند.

"خالد نجاتي" عصر دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم درباره نشست چهار جانبه گروه تماس در قاهره كه عربستان در آن حضور نداشت، اظهار داشت: رياض به دليل مواضع مشخص و هم چنين صدق نيت ايران مبني بر حل و فصل بحران سوريه توسط مردم سوريه بدون مداخله بيگانگان، ازعضويت اين كشور در گروه تماس ناخرسند است.

در ارزیابی صورت گرفته توسط این سیاستمدار سوری، غيبت عربستان درنشست قاهره شايد به دليل نارضايتي از موضع ايران باشد كه با مواضع ديگراعضا در تضاد است.

وي با بیان اینکه توجيه عربستان براي عدم حضور در نشست قاهره، به منزله مانعي بر سر راه تلاشهاي الاخضر الابراهيمي براي حل بحران سوريه است و غياب اين كشور تصادفي نیست بلكه از پيش بررسي شده است؛ گفت: شايد سر رشته‌هاي این مساله به واشنگتن بازگردد زيرا اين كشور هيچ تمايلي به موفقيت ماموريت ابراهيمي ندارد بنابراين به عوامل خود در منطقه دستور داده تا در ماموريت وي درست مانند كوفي عنان اختلال ايجاد كنند.

 نجاتي درخصوص ماموريت ابراهيمي براي يافتن راه حل براي بحران سوريه گفت: ابراهيمي به همكاري و حمايت همه طرف‌هاي مرتبط با بحران سوريه به ويژه كشورهايي نياز دارد كه از نظر مالي و رسانه‌اي و تسليحاتي از گروه‌هاي مسلح حمايت مي كنند از اين‌رو امريكا نقش زيادي دارد به گونه‌اي كه مي‌تواند به عوامل خود در كشورهاي عربي و منطقه دستور دهد تا از مداخله منفي در سوريه دست برداشته و زمينه را براي حل بحران سوريه از راه گفت و گو فراهم كنند.

 

 

Ma.23:53.17

پربیننده ترین خبرها