کارشناس مصری:

عربستان به مذاکره در مورد سوریه ایمان ندارد

عربستان به مذاکره در مورد سوریه ایمان ندارد
سه شنبه 28 شهريور 1391 - 10:53

كارشناس امور اتحاديه عرب و وزارت امور خارجه مصر در موسسه الاهرام مصر تاكيد كرد عربستان سعودي به راه حل سياسي براي بحران كنوني در سوريه باور ندارد.

ربيع شاهين در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت برخي منابع ديپلماتيك در قاهره معتقدند كه مشاركت نكردن عربستان در نشست چهارجانبه به اين علت است كه اين كشور به راه حل سياسي بحران سوريه اعتقادي ندارد و از اين موضوع دست برداشته و روي سقوط اسد حساب باز كرده است.

وي افزود عربستان همچنين معتقد است كه ماموريت اخضر ابراهيمي فايده اي ندارد و صرفا اتلاف وقت و دادن زمان به نظام سوريه براي ادامه سركوب است.

اين كارشناس تاكيد كرد برخي منابع ديپلماتيك وجود هرگونه بعد سياسي يا موضع منفي عربستان درباره نشست ديروز دوشنبه در قاهره بين وزيران امور خارجه مصر، ايران و تركيه براي دستيابي به راه حلي براي بحران سوريه را كاملا تكذيب كردند و گفتند سياستمداران سعودي به علت ارتباطات كاري در اين نشست شركت نكردند و قرار بود با توجه به نبود سعود الفيصل وزير امور خارجه عربستان به علت شرايط جسماني وي و همچنين حضور نداشتن سفير دائم عربستان در اتحاديه عرب در زمان نشست، عبدالعزيز بن عبدالله معاون وزير امور خارجه عربستان در اين نشست شركت كند.

شاهين تصريح كرد به گفته يك منبع ديپلماتيك، مصر بحث و بررسي و ايده‌هاي مطرح شده در اين نشست براي حل و فصل بحران سوريه و نتيجه نشست را به اطلاع عربستان خواهد رساند.

وي گفت مصر به راه حل سياسي در سوريه بدور از دخالت نظامي اعتقاد دارد و محمد مرسي رئيس جمهور مصر در نشست مكه مكرمه و اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران بر اين موضوع تاكيد كرده است.

 

28/س12:44

   

پربیننده ترین خبرها