سائرون: بزرگترین ائتلاف را تشکیل داده ایم/ مسئول تشکیل دولت آتی خواهیم بود

سائرون: بزرگترین ائتلاف را تشکیل داده ایم/ مسئول تشکیل دولت آتی خواهیم بود
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 21:07

ائتلاف سائرون مورد حمایت مقتدی الصدر رهبر جریان صدر روز یکشنبه از تشکیل بزرگترین ائتلاف خبر داد که به نوبه خود مسئول تشکیل دولت آتی خواهد بود.

العالم _ عراق

به گزارش العالم به نقل از بغداد اليوم؛ ائتلاف سائرون مورد حمایت مقتدی الصدر رهبر جریان صدر روز یکشنبه از تشکیل  بزرگترین ائتلاف خبر داد که به نوبه خود مسئول تشکیل دولت آتی خواهد بود.

"ایمن الشمری " یکی از رهبران این ائتلاف در گفت و گو با بغداد الیوم گفت: ائتلاف سائرون، الحکمه و الوطنیه پس از پیوستن ائتلاف النصر بدان، توانست بزرگترین ائتلاف  را تشکیل دهد هم چنین اتحادیه القوی العراقیه متشکل از گروه های سنی  به استثنای ائتلاف القرار به رهبری النجیفی و خمیس خنجر نیز بدان پیوست. 

الشمری افزود: بزرگترین تشکل تاکنون دارای بیش از 160 نماینده است که پس از پیوستن گروه های کردی به این ائتلاف ،این تعداد افزایش خواهد داشت . 

وی افزود: مذاکرات خوبی باگروه های کرد شده و می توان گفتع جنبش الجیل الجدید و برخی گروه های کرد نیز از بزرگترین تشکل ها هستند.

بر اساس اعلام منابع آگاه ، قرار است بغداد پایتخت عراق امشب شاهد برگزاری نشست مهمی با حضور مقتدی الصدر رهبر جریان الصدر، حیدرالعبادی رهبر ائتلاف النصر ، ایاد علاوی رهبر ائتلاف الوطنیه ، سلیم الجبوری و صالح المطلک رهبر ائتلاف الوطنیه و عمار الحکیم رهبر جریان الحکمه و دیگر شخصیت های سیاسی باشد.

گفتنی است؛ فهرست هایی  که در انتخابات مجلس در راس قرار دارند به ویژه پس از اعلام دادگاه فدرال عالی مبنی بر تصویب نتایج نهائی انتخابات مجلس پس از بررسی دقیق همه اسامی کمیساریای عالی مستقل انتخابات،  درصدد  جذب بقیه گروه ها هستند تا بتوانند بزرگترین تشکل را تشکیل دهند و نامزد نخست وزیر آتی را از میان خود اعلام کنند.

پربیننده ترین خبرها