تیراندازی اشخاص ناشناس به سفارتخانه آمریکا در ترکیه

تیراندازی اشخاص ناشناس به سفارتخانه آمریکا در ترکیه
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 09:20

اشخاص ناشناس از داخل یک خودرو به سمت سفارتخانه آمریکا در آنکارا آتش گشوده و سپس گریختند.

العالم _ ترکیه

منابع محلی از تیراندازی یک یا چند شخص ناشناس به سمت سفارتخانه آمریکا در ترکیه خبر می‌دهند.

شبکه «سی.ان.ان. تورک» گزارش داد که یک خودرو هنگام عبور از سفارت آمریکا در آنکارا، به سمت این ساختمان تیراندازی کرده اما تا کنون گزارشی از تلفات آن منتشر نشده است.

بر این اساس، ضاربان کابین نگهبانی بیرون ساختمان سفارتخانه را هدف قرار دادند. پلیس جست‌وجو برای خودرو و مظنونین حمله را شروع کرده است.

این تیراندازی در حالی رخ داده است که طی روزهای اخیر درپی اعمال تحریم از سوی آمریکا علیه ترکیه و مخالفت آنکارا با آزادی «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی، تنش‌ها بین دو کشور شدیدا افزایش یافته است.

ایالات متحده چهارشنبه 10 مرداد «عبدالحمید گل» وزیر دادگستری و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه را به بهانه نقش‌آفرینی در بازداشت برانسون تحریم کرد. درپی این اختلافات و تحریم‌های آمریکا بود که ارزش واحد پول ترکیه در برابر دلار آمریکا در سرازیری قرار گرفت.

طی دو هفته اخیر ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا دستخوش کاهش نسبی شده است تا جایی که ادروغان از مردم ترکیه خواسته دلار، یورو و طلاهای خود را به لیر تبدیل کنند تا دست دولت برای مقابله با بحران بازتر باشد. هم‌اکنون هر 6 لیر ترکیه معادل با یک دلار آمریکا است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز روز سه‌شنبه 23 مرداد، با بیان اینکه آمریکا از اقتصاد به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند، گفت که تولیدات و تجهیزات الکترونیکی آمریکا را تحریم خواهند کرد. 

روابط ترکیه با آمریکا طی سال‌های اخیر به خاطر مسائلی مانند حمایت نظامی واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد سوری، عدم استرداد فتح‌الله گولن (واعظ و اپوزسیون آمریکانشین)، تهدید به تحریم به خاطر خرید سامانه‌های پدافند موشکی S-400 از روسیه و همچنین بازداشت برانسون، متشنج شده است.

پربیننده ترین خبرها