تأکید نخست وزیر پاکستان بر حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد مالی

تأکید نخست وزیر پاکستان بر حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد مالی
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 14:10

نخست وزیر جدید پاکستان در نخستین نشست خبری خود با اشاره به اشراف گری برخی از مقامات این کشور بر حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد مالی تأکید کرد.

العالم _ آسیا

«عمران‌خان» نخست وزیر جدید پاکستان در نخستین نشست خبری خود که یک ساعت و 9 دقیقه به طول انجامید بر حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد مالی در این کشور تأکید کرد.

عمران‌خان عنوان کرد: با انجام اصلاحات فراگیر در این کشور، رفاه بر مبنای اسلام را در زمینه های مختلف در این کشور توسعه خواهیم داد.

وی افزود: 10 سال قبل بدهی خارجی پاکستان 6 هزار میلیارد روپیه بود که در سال 2013 به 15 هزار میلیارد و در حال حاضر به 28 هزار میلیارد رسیده است.

خان گفت: از یک سو بدهی خارجی پاکستان در حال افزایش است و از طرف دیگر برخی از مقامات کشور زندگی اشرافی مانند انگلیسی‌ها که بر شبه‌قاره حکومت می‌کردند، دارند.

خان گفت: نخست وزیر پاکستان 80 خودرو از جمله 33 خودروی ضد گلوله در اختیار داشت و دولت قبلی 75 میلیارد روپیه صرف سفرهای خارجی کرده است.

وی افزود: فقط از 2 خودرو و 2 محافظ برای خود استفاده خواهم کرد و بقیه خودروهای مختص به نخست وزیر به فروش می‌رسد که مبلغ آن به خزانه ملی واریز خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان گفت: با اصلاح نظام مالیاتی مشکلات اقتصادی کشور را حل خواهم کرد.

خان تأکید کرد: در گذشته کشورهایی مانند آلمان و ژاپن نیز به صورت مقطعی وام خارجی دریافت کردند اما این کشورها از ادامه این روند خودداری کردند و به پیشرفت در زمینه های مختلف دست یافتند، حقیقت این است که نمی‌توان برای مدت طولانی به این شیوه عمل کرد بنابراین تا جایی که بتوانیم از دریافت چنین وام‌هایی خودداری خواهیم کرد.

وی افزود: برای پاکستانی‌های خارج از کشور تسهیلات ویژه فراهم می‌کنیم تا در کشور خودشان سرمایه‌گذاری کنند.

خان اظهار داشت: به کسی که در زمینه فساد مالی اطلاع رسانی کنند، جایزه پرداخت خواهد شد.

وی  افزایش صادرات را یکی از اهداف خود برای حل مشکلات اقتصادی پاکستان بیان کرد.

نخست وزیر پاکستان افزود: به کسانی که اشتغال ایجاد کنند وام با سود کم پرداخت خواهد شد تا نسل جوان کشور از بیکاری نجات پیدا کنند.

خان گفت: تمام مردم پاکستان به ویژه قشر ضعیف کارت سلامت دریافت خواهند کرد.

عمران‌خان تأکید کرد: از این به بعد درآمد دولت‌های ایالتی در اختیار سر وزیر هر ایالت قرار نمی‌گیرد تا بین اعضای مجلس ایالتی تقسیم کند بلکه این مبلغ باید صرف حل مشکلات مردم شود.

نخست وزیر پاکستان در مجموع به رونق صنعت گردشگری، افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی در این کشور، رونق تجارت و صادرات، گسترش تحقیقات کشاورزی، تلاش برای رفع مشکلات کمبود آب در ایالت ها، توجه ویژه به رفع مشکلات ایالت های کمتر توسعه یافته پاکستان نظیر خیبرپختونخواه و بلوچستان، مبارزه قاطع با تروریسم و گسترش آموزش عالی تاکید کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها