فتوای "درباری" مفتی عربستان

فتوای
چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 07:29

"عبدالعزيز آل الشيخ" مفتي سعودي، ضمن مخالفت با فتواهاي شيخ "بن باز" و شيخ "بن عثيمين" دو مفتي پيشين عربستاني، به درخواست رژيم آل سعود، با برگزاري جشن روز ملي اين کشور موافقت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، بن باز و بن عثيمين، مفتی های پیشین سعودی برگزاری جشن روز ملی عربستان را حرام اعلام كرده و آن را بدعت دانسته بودند، اما آل شيخ در فتوای خود كه در روزنامه عكاظ چاپ شد، اظهار داشت: بايد در اين روز با سپاسگزاري از خداوند، در نعمتهايش بیندیشیم و براي نعمت امنيت نيز از درگاه خدا سپاسگزاري کنیم.

اين روزنامه افزود: "شيخ در گفته های خود به سخنان «خادم حرمين شريفين» (ملک عبدالله پادشاه عربستان) در نشست شوراي وزيران استناد كرده است. عبدالله گفته بود: در اين جشن بايد از ارزش ها، اخلاق نيك مردم، پيشرفت هاي كشور در زمينه هاي مختلف، پيشرفت فرهنگي و فكري ممتاز سخن گفت و با حرف شنوي از دستورات حاكمان و مقامات كشور، حس ميهن پرستي را نشان داد".

 مفتي عربستان عادت دارد براي جلب رضايت رژيم به شرح و توضیح فتواها بپردازد. فتواي حرام بودن برگزاري تظاهرات، سكوت در برابر مسائل زندانيان، و بازداشت افرادي كه در حمايت از پيامبر تظاهرات می کنند، از جمله فتواهای عجیبی است که به تازگی از سوی آل الشیخ صادر شده است.

لازم به ذکر است مفتیان عربستان که از گذشته تا کنون، برگزاری هرگونه جشن و مراسم، از جمله اعیاد مذهبی همچون بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) یا مبعث آن حضرت را "بدعت" و حرام دانسته اند، اکنون برای خوشایند حاکمان آل سعود، در تغییر موضعی عجیب نه تنها این جشن ها را بدعت نمی دانند، بلکه بر لزوم برگزاری آن تأکید می کنند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها