سردبير روزنامه الاحرار مصر:

سرنگونی اسد، تنها خواستۀ عربستان است

سرنگونی اسد، تنها خواستۀ عربستان است
چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 07:55

العالم، قاهره - روزنامه نگار مصري، گفت: سرنگوني نظام دمشق تنها خواسته عربستان سعودي است و ديدگاه هاي اين کشور درباره سوريه، با ديگر کشورهاي شرکت کننده در نشست قاهره متفاوت است.

"سليم عزوز" روز چهارشنبه به شبكه خبري العالم، گفت: سياست ها و روش تعامل عربستان در بحران سوريه باعث انتقاد هاي فراواني شده است و اين كشور تلاش مي كند تا مواضعش را به كشورهاي ديگر تحمیل كند؛ اين در حالي است كه هيچ كدام از طرف هاي شركت كننده در نشست قاهره حاضر به همراهی با مواضع عربستان نیستند.

سردبير روزنامه مصری الاحرار، افزود: راه حلي كه طرف هاي ديگر درباره آن به توافق رسيده اند، رضايت عربستان را جلب نخواهد كرد، زيرا اين كشور فقط راه حلي را خواهد پذيرفت كه در آن نظام سوريه حضور نداشته باشد و براساس آن نظام دمشق به هر طريق ممكن حتي با استفاده از نيروي نظامی خارجي سرنگون شود.

وي با اشاره به مخالفت مصر با دخالت خارجی در سوریه و تفاوت دیدگاه های مصر با دیدگاه های عربستان، پيش بيني كرد كه عربستان با برگزاري نشست ها و ديدارهايی، تلاش خواهد کرد که طرفداراني براي خود بيابد.

سليم عزوز تأكيد كرد: محمد مرسي رئيس جمهور مصر، برخلاف حسني مبارك، هم پيمان عربستان نيست و اين دو كشور در زمينه بحران سوريه و ساير مسائل با يكديگر اختلاف نظرهايي دارند و در حقيقت علت اصلي عدم مشاركت عربستان در نشت قاهره، عدم موفقيت اين كشور در جلب موافقت كشورهاي ديگر است.

روزنامه نگار مصري تأكيد كرد: دوره اي كه عربستان بر كشورهاي منطقه سلطه داشت يا بر اراده آنها تأثيرگذار بود و اهدافش را به آنها تحميل مي كرد، اکنون به سر آمده است.

سليم عزوز ادامه داد: امروزه نظام هاي حاكم بر كشورهاي عربي، برخاسته از انقلاب ها و نمايندۀ ديدگاه مردمشان هستند و نمي توانند ارادۀ ملت خود در مخالفت با "سرنگوني نظام سوريه به هر قيمت"  را نادیده بگیرند.

18-19:09



پربیننده ترین خبرها