پنج کشوری که بیشترین قربانیان تروریسم را دارند

پنج کشوری که بیشترین قربانیان تروریسم را دارند
چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 05:18

سازمان ملل متحد اعلام کرد که تنها در سال 2017 سه چهارم قربانیان تروریستی در پنج کشور افغانستان، عراق، نیجریه، سومالی و سوریه متمرکز هستند.

العالم – آسیا

پایگاه خبری سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی قربانیان تروریسم در گزارشی که روز سه شنبه در رسانه های عراق منتشر شد اعلام کرد: اگر چه کشورها بسیاری از تروریسم ضرر دیده اند، اما بیشتر تعداد قربانیان در تعداد اندکی از کشورهای عضو سازمان متمرکز شده اند.
طبق نوشته این وب سایت، همچنین تعداد اندکی از کشورهای عضو این سازمان، منابع و یا توان لازم برای رفع نیازهای میان و بلندمدت قربانیان تروریسم و بهبود کامل و تکمیل روند توانبخشی و ادغام آنها در جامعه دارند.
براساس این گزارش، قربانیان تروریسم همچنان در تلاش هستند که دیگران صدای آنها را بشنوند و کسی پیدا شود که نیازهای آن ها را پوشش داده و حقوقشان را تایید کند؛ اما به محض آنکه تاثیرات فوری حملات تروریستی از بین می رود، اغلب این قربانیان به فراموشی سپرده می شوند و این امر عواقب وخیمی را برای آنها در پی دارد.
سازمان ملل افزود: روند بهبود قربانیان تروریسم نیازمند حمایت چند بعدی و بلند مدت از جمله حمایت جسمی، روحی، اجتماعی و مالی می باشد تا درمان و زندگی با کرامت را برای آنها ممکن سازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها