حمایت وزیرسعودی از رژیم صهیونیستی با انتقادات زیادی روبرو شد

حمایت وزیرسعودی از رژیم صهیونیستی با انتقادات زیادی روبرو شد
چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 08:06

اظهارات حمایت آمیز وزیر اوقاف عربستان سعودی از رژیم صهیونیستی با انتقادات زیاد کاربران فضای مجازی به ویژه شبکه اجتماعی توئیتر روبرو شد.

العالم - عربستان سعودی

ویدویی از 'عبداللطیف آل الشیخ' وزیر اوقاف سعودی منتشر شده است که او در گفت وگویی هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حضور مسلمانان فلسطین اشغالی در عربستان برای ادای مناسک حج را رد می کند.

این گزارش می افزاید: آل الشیخ در این مصاحبه می گوید که برای من باعث تعجب است اسراییلی که ما می شناسیم هرگز مانع حضور مسلمانان برای ادای مناسک حج نشده است.

هرچند این مواضع با انتقادات گسترده کاربران فضای مجازی روبرو شد اما برخی کاربران وابسته به رژیم صهیونیستی با توئیت اظهارات وی از این مواضع آل الشیخ حمایت به عمل آوردند.

حساب کاربری 'اسراییل بالعربیه' وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به این سخنان نوشت: الحمدالله اسراییل حضور 4 هزار مسلمان خود در این مناسک را تسهیل کرده است.

وزیر عربستانی در بخش دیگری از سخنانش برخی کشورها را به جلوگیری از حضور زایران خود در حج متهم کرد و گفت: این سقوط بسیار بسیار بزرگی است و کسانی که این کار را انجام می دهند از مجازات خداوند در امان نخواهند ماند.

برخی کاربران توئیتر این بخش از اظهارات وزیر اوقاف عربستان را کنایه به دولت قطر دانستند.

به گزارش ایرنا؛ موضوع عدم حضور زایران قطری در حج تمتع امسال به یکی از مباحث جدل انگیز و دعوای کلامی این کشور با عربستان تبدیل شده است.

مقامات قطری دولت عربستان را به سیاسی کاری در حج و ایجاد مانع برای حضور زایران این کشور در حج تمتع متهم می کنند و ریاض هم دوحه را مانع اصلی عدم اعزام حجاج خود می داند و می گوید: درحالی که همه امکانات برای حضور حجاج کشورها از جمله قطر برای ادای مناسک آماده شده است ، سران این کشور مانع حضور حجاج خود شده اند.

عربستان، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود به روی این کشور را هم بستند.

این کشورها 13 شرط برای ازسرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما دوحه این شروط را در تضاد با حق حاکمیت خود می داند و می گوید: کشورهای تحریم کننده هیچ دلیل قانع کننده ای برای اثبات ادعای خود در اختیار ندارند.

در تازه ترین رویارویی، دولت بحرین روز سه شنبه (دیروز) اعلام کرد که صدور روادید برای اتباع قطر را متوقف کرده است.

دولت قطر تاکنون به صورت رسمی واکشنی به این اقدام نشان نداده است.

پربیننده ترین خبرها