فریضه نماز عید قربان در ایران و جهان +تصاویر

فریضه نماز عید قربان در ایران و جهان +تصاویر
چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 12:09

نماز عید قربان، عید ایثار ابراهیم و تسلیم اسماعیل در برابر امر الهی، یکی از اعمال این روز و عید الضحی است،

العالم ـ گزارش 

سنت خواندن نماز عید در این روز از سال اول هجری آغاز شده و سنت موکده است. پیامبر (ص) پیوسته آن را انجام داده و به مردان و زنان می فرمود که برای ادای آن از شهر بیرون روند.

نماز عيد قربان در زمان حضور معصومين (عليهم السلام) واجب بوده و وجوب آن مشروط به اقامه جماعت بوده است؛ اما در زمان حاضر که زمان غيبت کبری است، نماز عيد قربان، مستحب است و مى توان آن را به جماعت یا فرادى خواند.

موعد عید سعید قربان 10 ذی الحجه است که با توجه به اختلاف نظرها در خصوص زمان نو شدن هلال ماه، در برخی از کشورها روز سه شنبه (30 مرداد ماه 1397) و در برخی دیگر از جمله ایران روز چهارشنبه (31 مرداد ماه 1397) اعلام شده است.

نماز عید سعید قربان در تهران اقامه شد

نماز عید سعید قربان به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح امروز (چهارشنبه 31 مرداد) در مصلای امام خمینی (ره) تهران با حضور پرشور و باشکوه مردم و مسئولین برگزار شد.

درهای مصلی بعد از اقامه نماز صبح به روی نمازگزاران باز شد و از همان ساعت‌های آغازین شاهد حضور مردم برای شرکت در نماز عید سعید قربان بودیم.

نماز عید قربان در سراسر ایران در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا نیز برگزار شد.

 

اقامه نماز عید قربان در مسجدالنبی (ص)

تصاویری از اقامه نماز عید قربان در مسجدالنبی (ص) در مدینه را مشاهده می‌کنید که روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1397 برگزار شده است.

عید قربان در قدس اشغالی
هزاران فلسطینی روز سه شنبه نماز عید قربان را در مسجد الاقصی در میان تدابیر شدید امنیتی اقامه کردند.
رژیم صهیونیستی مانع ورود صدها هزار فلسطینی از مناطق دیگر فلسطین به شهر قدس برای ادای این فریضه شد.

عید قربان امسال، با چهل و نهمین سالگرد آتش سوزی مسجد الاقصی توسط صهیونیستها در سال 1969 میلادی، همراه شده است.     

شیخ عکرمه صبری رییس هیات اسلامی عالی به خبرنگار العالم در فلسطین گفت که روز 21 اوت 1969 مایکل دنیس روهن جنایتکار صهیونیست مسجد الاقصی را آتش زد البته او دستگیر شد اما متاسفانه اشخاص دیگری که در این جنایت سهیم بودند شناسایی نشدند.

نماز عید قربان در یمن به رغم بمباران های ائتلاف سعودی
مردم یمن برغم بمباران های سعودی نماز عید قربان را در فضایی روحانی برگزار کردند.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار شبکه العالم در یمن، برگزاری نماز عید قربان با وجود تداوم بمباران های ائتلاف سعودی، پیامی بود به متجازان که این حملات هرگز نمی تواند شادی عید مردم یمن را به غم تبدیل نموده یا پایداری شان را در هم بشکند.

آنان به دشمن سعودی فهماندند که محاصره و حمله آل سعود آنان را از ادامه مقاومت بازنمی دارد.  

عید قربان در دمشق

مردم سوریه نماز عید قربان راروز سه شنبه در این کشور از جمله در مسجد «الروضه» دمشق اقامه کردند.

رئیس جمهور سوریه نیز در هفتمین سال بحران کشورش، نماز عید قربان را در مسجد «الروضه» در پایتخت اقامه کرد.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در کنار اسد، «محمد عبدالستار» وزیر اوقاف و «احمد بدرالدین حسون» مفتی کل جمهوری سوریه و شماری از مسئولان دولتی حضور داشتند.

رئیس جمهور سوریه سال گذشته نماز عید قربان را در مسجد جامع «بلال» در شهر «قاره» در ریف دمشق اقامه کرده بود.

عید قربان در لبنان؛ همزیستی ادیان ابراهیمی
عید سعید قربان در کنار اعیاد و مناسبت های دیگر اسلامی و مسیحی در لبنان، جلوه گاه همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب در این کشور شده است.

عید قربان یکی از روزهایی است که در لبنان به عنوان مناسبتی دینی برای همه ادیان و مذاهب این کشور مورد احترام و جزو تعطیلات رسمی است.
به مناسبت عید سعید قربان، وزارتخانه ها، ادارات و نهادهای دولتی، بنابر قانونی که در سال 1384 در این کشور به تصویب رسید، دو روز تعطیل هستند.
امسال بنابر اعلام «دارالفتوی جمهوری لبنان» روز سه شنبه (30 مرداد) نزد طوایف اهل سنت عید قربان است و مجلس اعلای شیعیان نیز روز چهارشنبه ( 31 مرداد) را عید اعلام کرده است. به همین مناسبت دولت لبنان روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه را به مناسبت این عید بزرگ اسلامی تعطیل اعلام کرده و حتی مسیحیان نیز در این روزها تعطیل هستند.

نماز عید قربان در چین 

نماز عید سعید قربان صبح امروز (چهارشنبه) با حضور باشکوه مسلمانان چینی در مساجد سراسر این کشور برگزار شد.

مسلمانان در شهرها و استان های مسلمان نشین چین از جمله استان‏‌های «پکن»، «نینگ شیا»، «سین کیانگ»، «گانسو»، «کواینگ‏های»، «مغولستان داخلی» و «هنان» همزمان با عید قربان با برپایی نماز، این روز را جشن گرفتند.
مسجد نیوجیه، یکی از بزرگترین مساجد چین در شهر پکن در این روز میزبان مردم مسلمان از قومیت های مختلف همچون 'هویی' و 'اویغور' بود مسلمانان مقیم چین از دیگر کشورها از جمله ایران، مالزی، پاکستان، افغانستان، ترکیه و دیگر کشورهای آفریقایی و آسیایی نیز در کنار قومیت های مسلمان چین این روز را جشن گرفته و به یکدیگر تبریک گفتند.
مسلمانان چین مانند مسلمانان دیگر کشورها عید قربان را بعنوان عید بندگی و اطاعت از معبود بی همتا و عید ایثار و خلوص، جشن می گیرند. 
حدود 35 هزار مسجد در سراسر چین که برخی از آنها دارای قدمتی بیش از هزار سال هستند امروز پذیرای مسلمانان این کشور به مناسبت عید بودند. 
براساس مقررات چین، مسلمانان به مناسبت عید قربان سه روز تعطیلی دارند. 
در پکن که دارای 70 مسجد است حدود 300 هزار مسلمان زندگی می‌‌کنند.
اقامه نماز عید قربان توسط مسلمانان در اروپا، آسیا و آفریقا

علاوه بر کشورهای اسلامی، مسلمانان ساکن شماری از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی نیز نماز عید سعید قربان را اقامه کردند.

نماز عید قربان در تورین ایتالیا

نماز عید قربان در صربستان

نماز عید قربان در رمانی

نماز عید قربان در فیلیپین

نماز عید قربان در ساحل عاج

نماز عید قربان در اتیوپی

پربیننده ترین خبرها