شماری از شاهزاده سعودی ممنوع السفر شدند

شماری از شاهزاده سعودی ممنوع السفر شدند
چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 12:50

روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' چاپ لندن نوشت، 'محمد بن سلمان ' ولیعهد سعودی بیشتر شاهزاده ها و تجاری را که در هتل 'ریتز کارلتون' نگهداری می شدند از جمله 'الولید بن طلال ' شاهزاده ثروتمند سعودی را پس از چند ماه آزادی ممنوع السفر کرده است.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه فرا منطقه ای 'رای الیوم' چاپ لندن، محمد بن سلمان علاوه بر این چند تن از شاهزاده ها از جمله 'خالد بن طلال' برادر ولید را به دلیل انتقاد از سیاست های خود دستگیر و زندانی کرده است.

شاهزاده 'بن طلال 'از چند ماه قبل که به ظاهر آزاد شده است به دلیل استفاده اجباری از دستبند الکترونیکی و تحت مراقبت بودن حتی هنگام رفتن به صحرا برای تفریح مورد علاقه خود در شبه اقامت اجباری به سر می برد.

دولت عربستان به شاهزاده 'الولید بن طلال' که غالبا در بزرگ ترین پایتخت ها و شهرهای غربی آمریکا و اروپا برای نظارت بر تجارت و شرکای خود زندگی می کرد، اجازه خروج از کشور را نمی دهد و معلوم نیست که اقامت اجباری بن طلال بر سفر شرکای عربی و غربی وی به عربستان تاثیر می گذارد یا خیر؟ 
علاوه بر الولید بن طلال دیگر شاهزاده ها و تجار به جز عده ای کمی ،اجازه سفر به خارج از عربستان را ندارند. 

اکنون شماری از شاهزاده ها و تجار معروف در زندان به سر می برند و بازداشت ها به دستور ولیعهد سعودی به دلایل مبهم همچنان ادامه دارد.

ولیعهد سعودی به بهانه مبارزه با فساد بزرگ ترین عملیات دستگیری در صفوف شاهزاده ها و پسر عموهای خود را اجرا می کند.

این در حالی است که علت اصلی ،کم رنگ شدن نقش آنها در صفوف شاهزاده ها اعتراض به ولیعهد شدن محمد بن سلمان است .

پربیننده ترین خبرها