اتحادیه عرب: جامعه جهانی به مسئولیت خود در قبال مسجدالاقصی عمل کند

اتحادیه عرب: جامعه جهانی به مسئولیت خود در قبال مسجدالاقصی عمل کند
چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 16:18

اتحادیه عرب، جامعه جهانی و سازمان ملل را به برخورد قاطعانه با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و وادار کردن این رژیم به توقف این تجاوزات فراخواند.

العالم - فلسطین اشغالی

«سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی در سخنانی به مناسبت سالروز آتش‌سوزی مسجدالاقصی در سال ۱۹۶۹ تأکید کرد که این جنایت در برابر چشمان مسئولان رژیم اشغالگر و با اطلاع آنها صورت گرفت که نقض آشکار حریم مقدس این مسجد مبارک به عنوان نخستین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف است.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، ابوعلی افزود که از آن زمان تا کنون مسجدالاقصی تقریبا هر روز شاهد تجاوزاتی از سوی شهرک‌نشینان، سازمان‌های صهیونیستی و نیروهای اشغالگر و نیز تلاش رژیم اشغالگر برای تقسیم‌بندی زمانی و مکانی آن است.

معاون دبیرکل سازمان ملل همچنین تمامی تجاوزات صهیونیست‌ها علیه اماکن عبادی و مقدس مسیحیان و مسلمانان از جمله مسجدالاقصی و نیز تلاش صهیونیست‌ها برای وادار کردن فلسطینیان ساکن قدس به ترک این شهر مقدس را محکوم کرد.

وی جامعه جهانی و سازمان ملل را به برخورد قاطعانه با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و وادار کردن این رژیم به توقف این تجاوزات فراخواند.

روز ۳۱ مرداد ۱۳۴۸ برابر با ۲۱ اوت ۱۹۶۹  «مسجد الاقصی»، اولین قبله مسلمانان جهان و یکی از مقدس‌ترین مکان‌های مورد احترام ادیان آسمانی، توسط صهیونیست‌های تندرو به آتش کشیده شد و خسارات قابل توجهی به آن وارد آمد.

رژیم صهیونیستی این حادثه را که خشم مسلمانان جهان را به دنبال داشت، به یک جهانگرد یهودی استرالیایی به نام «دنیس مایکل روهان» نسبت داد و صهیونیست‌ها وی را عامل به آتش کشیدن مسجد الاقصی معرفی کردند تا در یک دادگاه نمایشی ابتدا محاکمه و سپس به ادعای اینکه وی بیماری روانی بوده آزاد شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها