راشا تودی گزارش داد؛

شرکتِ همسر «ترزا می»، سهامدار شرکت سازنده بمب قاتل کودکان یمنی

شرکتِ همسر «ترزا می»، سهامدار شرکت سازنده بمب قاتل کودکان یمنی
چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 19:27

رسانه روسی گزارش داد که همسر ترزا می در شرکتی کار می‌کند از سهامداران شرکت سازنده بمبی است که اخیرا باعث شهادت 40 دانش آموز یمنی شد.

العالم - اروپا

یک رسانه روسی روز چهارشنبه به سمت همسر «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در شرکت «کپتال گروپ» که از سهامداران شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» سازنده بمبی که اخیرا باعث شهادت چهل کودک یمنی در حمله هوایی عربستان به یک سرویس مدرسه شد، اشاره کرد.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی»  یک جنگنده رژیم آل سعود در نهم اوت(18 مرداد) با یک موشک هدایت شونده ساخت شرکت لاکهید مارتین، به یک سرویس  مدرسه حامل نوجوانان محصل یمنی حمله کرد که طی آن 51 نفر به شهادت رسیدند. در بین کشته شدگان این حمله ، 40 کودک بین سنین شش تا یازده سال نیز وجود داشتند.

چند روز بعد از گذشت این حادثه یک وبگاه تحقیقی به نام «بلینگ کت» با جمع آوری ترکش‌های برجا مانده متوجه شد که این بمب از نوع «ام کی -82» ساخت شرکت لاکهید مارتین بوده که در سال 2015 از سوی  آمریکا به عربستان فروخته شد.

 شورای امنیت سازمان ملل متحد بعد از وقوع این فاجعه خواستار انجام تحقیقاتی درباره آن شد. 

در حالی که این اقدام از سوی «جرمی کوربین» رهبر حزب کار  انگلیس نیز مورد انتقاد قرار گرفت اما «جرمی هانت» وزیر خارجه جدید انگلیس روز سه شنبه در سخنرانی در اندیشکده آمریکایی «صلح» در واشنگتن دی سی، ضمن بیان نگرانی لندن از وضعیت پیش آمده گفت: «عربستان، متحد نظامی نزدیک است و این کشور در امن نگه داشتن خیابان‌های انگلیس کمک می کند.» 

بر اساس این گزارش، «فیلپ می» همسر ترزا می، مدیر روابط عمومی این شرکت  است. شرکت کپتال گروپ7.9 درصد سهام  شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» سازنده بمب یاده شده را در اختیار دارد. ارزش این سهم در  فرودین سال جاری برابر با 6.55 میلیارد دلار بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها