برای ارائه به سازمان های بین المللی

سوریه افراد مسلح خارجی را زنده دستگیر می کند

سوریه افراد مسلح خارجی را زنده دستگیر می کند
چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 18:25

درحاليكه درگيري ها دربرخي از شهرهاي سوريه به ويژه ريف دمشق وحلب و حومه اين شهر ميان ارتش سوريه و مخالفان مسلح شدت يافته است ، ناظران معتقدند كه بعد از گسيل شدن صدها نفر از "تروريست هاي بي وطن " براي جنگ عليه ارتش سوريه، مبارزان اسلامگرا پيكره اصلي مخالفان مسلح سوري را تشكيل مي دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه " القدس العربي " چاپ لندن به نقل از يك منبع نظامي سوری نوشت فرماندهي عالي ارتش سوريه در دستورات خود به نيروهاي نظامي سوريه تاكيد كرده است كه مبارزان عرب و خارجي در سوريه بايد بدون اينكه در درگيري‌ها كشته شوند، بازداشت شوند.

اين منبع تاكيد كرد كه ارتش سوريه به ويژه نيروهاي سپاه چهارم در ماه‌هاي اوت گذشته و سپتامبر

جاري، ده‌ها نفر از جنگجویان عرب و خارجي را كه در زندان‌ها و در مكاني جدا از مبارزان سوري، تحت بازداشت بودند، دستگير كردند.

منبع نظامي ياد شده همچنين اعلام كرد كه شمار زيادي از اين افراد اهل كشورهاي تونس، ليبي، يمن، عربستان، كويت و الجزاير هستند و برخي از آنان نيز پاكستاني و برخي ديگر از كشورهاي اسلامي آسيايي هستند.

بنا به اعلام القدس العربي، مسئولان سوري همه تلاش خود را به كار مي گيرند تا مبارزان عرب را بدون اينكه كشته شوند، بازداشت كنند تا از آنان به عنوان وسيله‌اي براي اعمال فشار سياسي استفاده كنند و نيز دليلي عيني براي ارائه به جامعه بين‌الملل و سازمان ملل مبني بر اينكه دمشق در وهله اول با عناصر جهادي و اصولگرا مبارزه مي‌كند، دراختيار داشته باشند.

منبع فوق همچنين فاش كرد كه ارتش سوريه ازحملات ناگهاني و غافلگير كننده به مواضع عناصر مسلح مخالف براي بازداشت مبارزان عرب و خارجي استفاده مي‌كند زيرا دراين حملات، مبارزان سوري به داخل محله‌ها و كوچه‌ها فرار مي‌كنند اما مبارزان عرب و خارجي به علت آشنايي نداشتن با جغرافياي اين مناطق موفق به فرار نمي‌شوند و درنتيجه توسط نيروهاي ارتش سوريه بازداشت مي‌شوند.

منبع نظامي ياد شده همچنين به توانايي هاي جنگي بالاي تروريست‌هاي اصولگراي عرب و خارجي كه مهارتشان بيش از مهارت افراد ارتش سوريه است، اشاره كرد و علت اين مهارت‌ها در نبرد به تجربه آنان در مشاركت درجنگ‌هاي گذشته برشمرد، زيرا اين عناصر در گروه‌ها و تشكيلات اصولگرايي عضويت داشته‌اند كه با رژيم‌هاي عربي به ويژه در الجزاير، ليبي، عراق، تونس و مصر و ديگر كشورها جنگيده‌اند، افزون براينكه آنها قبل از آمدن به عرصه نبرد در سوريه، در مراكز ويژه آموزش ديده‌اند.

پربیننده ترین خبرها