مدیر مرکزاسلامی در لندن :

مسلمانان کالاهای آمریکایی را تحریم کنند

مسلمانان کالاهای آمریکایی را تحریم کنند
پنج‌شنبه 30 شهريور 1391 - 05:43

العالم - مدير مركز فرهنگي «الثقلين» در لندن از امت اسلامي خواست ضمن ادامه تظاهرات مسالمت‌آميز كالاهاي ساخت آمريكا را تحريم كنند.

" شيخ حسن التريكي  " در گفت‌و‌گو با شبكه خبري العالم از لندن تاكيد كرد: اعتراض‌هاي كشورهاي مختلف اسلامي ، در سطح و حجم اهانت و جنايتي نيست كه به پيامبر اكرم (ص) شده است.

وي با اشاره به اينكه آنچه روي داد اهانت آشكار و هدف دار به اسلام ومسلمانان است ، افزود: بايد تظاهرات و اعتراض‌ها تا مجازات عاملان اين اهانت زشت و عذرخواهي رسمي دولت آمريكا ادامه داشته باشد.

التريكي تصريح كرد : اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) كه در جهان امروز بيش از يك ميليارد و نيم پيرو دارد امكان ندارد بدون مجازات بماند.

وي افزود: دولت‌هاي اسلامي ‌بايد ‌ تمام تلاش خود را در نهادهاي بين‌المللي مانند سازمان ملل ، سازمان همكاري اسلامي و اتحاديه عرب به‌كارگيرند تا سازمان ملل قطعنامه‌اي مبني بر جرم بودن اهانت به مقدسات اديان، به ويژه انبياء واديان الهي، و كتاب‌هاي آسماني به تصويب برساند.

شيخ حسن التريكي در عين حال تاكيد كرد كه مسلمانان در اعتراض‌هاي خود بايد از خشونت به هر شكل آن پرهيز كنند و خشونتي كه در برخي مناطق  روي داد ارتباطي به اسلام ندارد.

وي درباره نحوه اعتراض مسلمانان در كشورهاي اسلامي گفت: اعتراض‌ها و تظاهرات بايد به صورت مسالمت‌آميز باشد ، شركت‌كنندگان خواستار اخراج سفيران آمريكا شوند و تا زماني كه عاملان اين جنايت زشت مجازات نشوند و آمريكا رسماً از مسلمانان عذرخواهي نكند اجازه بازگشت به آن‌ها ندهند.

التريكي تصريح كرد: مسلمانان بايد كالاهاي آمريكايي را تحريم كنند زيرا اين اقدام، با توجه به بحران اقتصادي آن كشور براي نظام سرمايه داري آمريكا دردناك و بحران ساز خواهد بود.

وي درباره ادعاهاي غربي‌ها درباره آزادي بيان و زمان اين اهانت نيز تصريح كرد: اهانت به مقدسات ارتباطي به «آزادي بيان» ندارد، زمان اين اهانت‌ها، كه همزمان شده با سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر، مشكوك است.

مدير مركز فرهنگي «الثقلين» درباره ادامه اهانت‌ به نبي اكرم (ص) در يكي از نشريه‌هاي فرانسوي گفت:  آنها در كفر خودشان اتحاد دارند و عجيب نيست كه امروز در آمريكا، فردا در فرانسه و پس‌فردا در يكي ديگر از كشورهاي غربي اهانت‌ها تكرار شود، از اين رو، مسلمانان بايد براي دفاع از ارزش‌هاي اسلامي متحد و يكپارچه شوند.

MKH-۱۹-۱۹: ۰۳1

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها