حماس توجیهات فرانسه درباره اهانت به اسلام را محکوم کرد

حماس توجیهات فرانسه درباره اهانت به اسلام را محکوم کرد
پنج‌شنبه 30 شهريور 1391 - 06:29

جنبش مقاومت اسلامي "حماس" توجيهات مقامات فرانسوي در زمينه اهانت به دين مبين اسلام و ديگر اديان آسماني را محکوم و اعلام کرد اين توجيهات در حالي بيان مي شود که هر گونه تشکيک درباره هلوکاست يهودي جرم شناخته مي شود.

به گزارش پایگاه اطلا رسانی شبکه العالم جنبش حماس انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز نسبت به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) در هفته نامه فرانسوی  "شارلي ابدو" و اظهارات وزیر خارجه فرانسه مبنی بر اینکه انتشار کاریکاتورها اقدامی در راستای "آزادی بیان" است، را محکوم کرد.
در بیانیه  حماس که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، ، آمده است: «ما در جنبش حماس موضع برخی مقامات فرانسوی در توجیه اهانت به ادیان آسمانی و حضرت محمد (ص) به بهانه آزادی اندیشه و بیان را محکوم می کنیم. سوال ما این است که چطور می توان آزادی بیان را با تجاوز به حریم خصوصی و آزادی های فکری طرف دیگری برابر دانست.»

در ادامه این بیانیه آمده است که « ما دفاع مقامات فرانسوی از هتک حرمت ادیان آسمانی و در عین حال، ممنوعیت هر گونه تشکیک در هلوکاست یهودی بر اساس قانون فرانسه و "سامی ستیزی" قلمداد شدن آنرا محکوم می کنیم.»

جنبش حماس تاکید کرد که «ما در جنبش حماس ضمن اعلام مخالفت با هر گونه تعرض به ادیان آسمانی و آزادی تفکر؛ از کشورهای غربی می خواهیم که در سیاست های یک بام و دو هوای خود بازنگری کنند. ما از کشورهای عربی و اسلامی نیز درخواست می کنیم که به ایفای نقش مطلوب در زمینه محکومیت متجاوزان به حریم اسلام و حضرت محمد (ص) بپردازند و از تمامی مومنان در سراسر جهان نیز می خواهیم که جلوی این تجاوزات را گرفته و قوانینی را به تصویب برسانند که هر گونه تجاوز به ادیان آسمانی و پیامبران و مقدسات را غیرقانونی قلمداد کنند.»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها